Coincidint amb el dia de pagament de la primera nòmina del 2019, el 31 de gener, molts centres especials de treball (CET) de Catalunya van sortir al carrer per mostrar el malestar per la situació en què es troben moltes entitats sense ànim de lucre que atenen i donen feina a persones amb discapacitat amb especials dificultats.

Unes mobilitzacions que van aplegar més de 4.500 persones arreu del territori i que es van centrar a posar de manifest l’infrafinançament dels CET i la necessitat de protegir els 9.000 llocs de treball de persones amb discapacitat amb especials dificultats que estan en risc, sobretot a partir d’aquest any, quan s’ha de fer front a un increment del 22% del salari mínim (SMI) sense un major suport per part de l’administració. Per això un dels lemes de les manifestacions era #SalvemelsCETS, que es podia veure al costat dels de #10anysoblidats i #10anyscongelats. I és que l’increment de l’SMI s’ajunta als 10 anys de congelació de convenis de serveis com els residencials i els diürns, que han anat castigant les entitats al llarg d’aquesta dècada.

La Fundació MAP també es va sumar a la mobilització, desplegant cartells amb els tres lemes i una pancarta principal amb la frase: “Ens estem preparant, ens posem les armilles”, que serà el tret distintiu de les protestes. Un centenar de persones de l’entitat, treballadors i persones ateses, van sortir de manera voluntària davant del taller del polígon Els Pintors de Ripoll, per mostrar el seu rebuig i demanar a les administracions que no s’oblidin del sector de la discapacitat.

Es preveu que les accions reivindicatives es vagin repetint pels territoris al llarg de les properes setmanes i que s’acabin amb una gran manifestació al centre de Barcelona aquest mateix mes de febrer.

Vídeo de la mobilització del 31 de gener de 2019 de la Fundació MAP: