Un total de 15 joves d’entre 16 i 30 anys amb discapacitat, malaltia mental i risc d’exclusió social han participat al projecte Vull ser aprenent de la Fundació MAP al llarg del 2017. El programa va finalitzar el 31 de desembre i ha comptat amb el finançament del Projecte Singulars, una iniciativa d’ocupació juvenil del fons social europeu, i d’Obra Social “la Caixa”.

Dels 15 joves, 13 han completat el programa sencer, que tenia com a objectiu final la inserció laboral. Per aconseguir-lo s’ha treballat, d’una banda, l’activació dels joves amb accions d’assessorament individualitzat, orientació professional i acompanyament en la recerca de feina i, d’altra banda, la millora de les competències professionals amb formació i l’aprenentatge d’un ofici al costat d’un mentor o monitor.

Aquests joves, durant el programa, han tingut un contracte de formació i aprenentatge de 10 mesos en les seccions del Centre Especial de Treball (CET) de la Fundació MAP que han escollit: neteja, Mapcable (cablejats i muntatges industrials), administració, mediambient (gestió deixalleria, desmuntatge de pisos i botigues Segonamà), restauració i jardineria.

Un cop finalitzat el programa, 11 joves han trobat feina: 10 a la mateixa secció on han fet l’aprenentatge al CET de la Fundació MAP, i 1 a l’empresa ordinària.

La valoració del projecte és molt positiva i es continuarà fent un seguiment i una orientació laboral als joves contractats per l’entitat perquè puguin acabar assolint un lloc de treball a l’empresa ordinària de l’àmbit en què s’han especialitzat.

A més, la Fundació MAP seguirà buscant recursos i programes per poder treballar d’una manera més continuada amb el col·lectiu i contribuir a la reducció de l’atur juvenil a la comarca del Ripollès.

WebPere

WebJosepMaria

WebMireia

En Pere, en Josep Maria i la Mireia són tres dels joves contractats per la Fundació MAP en finalitzar el projecte “Vull ser aprenent”