13 joves d’entre 16 i 30 anys van iniciar aquest mes de març de 2017 la seva formació professional al Centre Especial de Treball de la Fundació MAP en el marc del projecte Vull ser aprenent, que vol donar resposta a joves amb discapacitat, trastorn mental i risc d’exclusió social del Ripollès que no tenen ocupació i que han quedat exclosos dels sistemes educatius i formatius existents.

El projecte implica dues mesures principals: per una banda, l’activació del jove amb accions d’assessorament individualitzat, orientació professional, informació laboral i acompanyament en la cerca de feina; i, d’altra banda, la millora de la seva ocupabilitat i les competències professionals amb l’aprenentatge d’un ofici al costat d’un mentor o monitor. Aquest aprenentatge es combinarà amb una formació en competències bàsiques i les que requereixi l’àmbit laboral escollit.

La Fundació MAP ha realitzat un contracte de formació i aprenentatge de 10 mesos als participants, que ja han iniciat la seva tasca a les seccions escollides: neteja, Mapcable, administració, medi ambient, turisme i restauració.

L’objectiu final és que els joves assoleixin uns coneixements que els permetin accedir al mercat de treball i trobar feina en una empresa de l’àmbit escollit.

El projecte Vull ser aprenent compta amb el finançament del Projecte Singulars de Garantia Juvenil del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), una iniciativa d’ocupació juvenil del fons social europeu, i de la convocatòria Inserció Sociolaboral 2016 d’Obra Social “la Caixa”.

Aprenent1

Aprenent2