“Perquè els drets de les persones són el primer” és el títol que encapçala el manifest que el Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI) ha preparat en motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, que se celebra el 3 de desembre, i al qual ens hem sumat les entitats que també formem part de la federació Dincat. El document denuncia que “el col·lectiu -format per prop de 540.000 persones- està en risc de tornar a una situació d’oblit i exclusió per part de les Administracions Públiques” i demana al Parlament de Catalunya les següents mesures:

– La creació d’una Comissió Legislativa sobre Discapacitat, encarregada d’analitzar la situació de les persones amb discapacitat i les seves famílies a Catalunya, formular propostes i recomanacions de millora, així com fer el seguiment de les polítiques públiques del Govern de la Generalitat que afectin les persones amb discapacitat i/o trastorn mental i les seves famílies.

– L’aprovació d’una Llei Catalana de Drets, No Discriminació i Inclusió de les Persones amb Discapacitat, que haurà de servir com a instrument legal per adaptar la normativa catalana, transversalment, als principis, valors i mandats de la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat aprovada per les Nacions Unides el 2006.

– La revisió dels mecanismes d’impuls i control de l’acció política i de govern, els quals tenen per objecte orientar les polítiques del Govern i fer-ne seguiment per tal que siguin més efectius i amb efectes vinculants.

Aquest manifest, que podeu llegir sencer en aquest enllaç, s’entregarà el mateix dia 3 de desembre a la presidenta del Parlament, Carme Forcadell.

La Fundació MAP, juntament amb representants de les 200 entitats que treballen amb persones amb discapacitat intel·lectual de Catalunya, va participar en l’acte reivindicatiu organitzat per Dincat el dia 25 de novembre per continuar denunciant els greuges que afecten les persones i les seves famílies, com el copagament abusiu, l’aplicació de la llei de la dependència o la dificultat d’accés a determinats serveis. Més informació

DiaInt DI