El 3 de desembre se celebra el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, una data per posar altaveu als drets que encara queden per assolir. La Fundació MAP va aprofitar la presentació del calendari del 2017, realitzada el dijous 1 de desembre a la Biblioteca Lambert Mata de Ripoll, per posar èmfasi en les reivindicacions que aquest any fa el col·lectiu a través de la federació Dincat.

El mateix dia, l’ACPAD, Associació Comarcal per a la Promoció i Ajuda a la persona amb Discapacitat, també va commemorar el Dia de les Persones amb Discapacitat a través d’un acte a la mateixa biblioteca, que va incloure una hora del conte pels més petits.

El calendari 2017 de la Fundació MAP porta per títol: “Viu-lo amb entusiasme. Perquè l’actitud importa” i parla de l’actitud a l’hora de fer front als reptes i dificultats de la vida i de l’esperit de superació. Uns valors que lliguen amb la lluita diària que han de fer les persones amb discapacitat perquè els seus drets siguin respectats.

Cristina Casas i Olga Martín, de la Fundació MAP, van ser les encarregades de posar veu al manifest “Junts defensem els drets” de Dincat, que podeu llegir sencer en aquest enllaç. Un text que reclama:

“. Poder accedir als serveis d’atenció i que s’aturi el copagament per poder tenir independència econòmica.

. Que el metge ens tracti com ho fa amb les altres persones. NO volem sortir del metge de la mateixa manera que hi hem entrat.

. Un model educatiu per a tothom. NO volem ser maltractats a l’escola.

. La contractació de persones amb especials dificultats. NO volem no poder accedir als llocs de treball que podem fer.

. La participació en tots els espais. NO volem no poder anar a on vulguem i amb qui vulguem.

. Igualtat d’oportunitats. NO volem ser tractats com a ciutadans de segona. NO volem ser invisibles per a la societat.

VOLEM NORMALITZACIÓ, INCLUSIÓ I SUPORTS. JUNTS HO PODEM FER POSSIBLE!

Lectura manfiest-1

Hora del conte ACPAD