Ahir va tenir lloc l’acte de lliurament dels 2ns Premis d’Investigació i Innovació de la Fundació MAP 2016-2017 a la sala del restaurant CAT Can Guetes de Ripoll, davant d’uns 80 assistents. El certamen, creat per promoure la investigació i la innovació en el món de la discapacitat entre els professionals de l’entitat, era un dels objectius marcats en el Pla estratègic de la Fundació (2012-2016) i ja se’n va fer una primera edició el 2012-2013.

Premis Investigació FMAP web

Públic web

La convocatòria vigent comptava amb dues categories i va tenir una elevada participació, una trentena de treballs.

1. A la categoria d’Investigació es van presentar 6 de treballs, dels quals se’n van premiar dos:

• Tests de desenvolupament infantil i efectivitat per a la detecció d’alteracions en el sistema estomatognàtic d’infants nascuts prematurs, realitzat per Marta Serratosa, directora dels Serveis a la Infància de la Fundació MAP. Premi atorgat: 1.500 euros. Valoració: treball d’investigació que aplica amb més rigor la metodologia científica i que marca la línia a seguir pels futurs projectes d’investigació de la fundació.

Premi Investigació Prematurs web

• Desenvolupament de competències emocionals: un gimnàs emocional pel tercer sector social, realitzat per Marta Freixedas, responsable Formació i de Desenvolupament de les persones de la Fundació MAP. Premi atorgat: 625 euros. Valoració: treball amb un impacte directe al benestar dels professionals que repercuteix en benefici de la millor atenció de les persones ateses.

Premi Investigació competències emocionals web

Els treballs d’aquesta categoria van ser valorats per un jurat extern format per:

• Efrèn Carbonell, llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació i director de la Fundació Aspasim d’atenció a persones amb discapacitats greus.
  • Dr. Ramon Novell, psiquiatre de l’Institut per l’Atenció i la Recerca en la Discapacitat Intel·lectual i Desenvolupament (INARDI).
  • Elisabet Ortega, directora del Consorci de Benestar Social del Ripollès.
  • Dr. Jordi Nuñez, psiquiatre del Centre de Salut Mental del Ripollès.

2. A la categoria d’Innovació es van presentar 25 treballs sobre els objectius treballats durant el Pla Estratègic 2012-2016 i van ser valorats internament per l’equip motor del pla. Hi van haver 5 projectes guardonats:

• Projecte sobre la Sensibilització de la discapacitat als nens i joves de les escoles del Ripollès pel seu impacte a la comunitat. Realitzat per un equip transversal format per Eudald Jordà, Mònica Jiménez, Meri Nardi, Pilar Bernat, Sandra Barea i Marta Freixedas. Premi atorgat: 1.000 euros.

Premi Innovació Sensibilització web

• Projecte sobre la Sexoafectivitat per trencar barreres, aportar un benefici directe a les persones ateses i un alleujament a les famílies. Realitzat per un equip transversal format per Jordi Fernández, Marta Colomer, Roser Martínez, Pilar Gaona, Mònica Jiménez, Yolanda Mesas i Anna Tubau. Premi atorgat: 1.000 euros.

Premi Innovació Sexoafectivitat web

• Projecte sobre el Procés cap a la Planificació Centrada en la Persona (PCP) per la transformació de l’atenció a les persones del MAP. Realitzat per l’equip transversal format per Victòria Mora, Pilar Fontan, Georgina Sala, Meri Camps, Moisès Solà, Cristina Casas, Eva Córdoba i Anna Pastoret. Premi atorgat: 625 euros.

Premi Innovació PCP web

• Projecte sobre la Implantació del Model Centrat en la Família als Serveis de la Infància de la Fundació MAP pel canvi metodològic i de mirada cap als infants i les seves famílies. Realitzat per un equip transversal format per Marta Serratosa, Nani Mora, Pilar Bernat, Tomàs Sadurní, Naiara Muñoz i Anna Cañete. Premi atorgat: 625 euros.

Premi Innovació MCF web

• Projecte sobre el Treball amb joves i adolescents per ajudar en l’atenció al col·lectiu emergent de joves. Realitzat per un equip transversal format per Moisès Solà, Jordi Fernàndez, David Font i Naiara Muñoz. Premi atorgat: 625 euros.

Premi Innovació JovesWeb

La convocatòria actual comptava amb una dotació econòmica total de 6.000 euros, gràcies a la col·laboració de l’empresa Elèctrica Vaquer de Ripoll.

L’acte d’ahir es va tancar amb les intervencions de la presidenta de la Fundació MAP, Casilda Gómez, i l’actuació del còmic i monologuista barceloní Víctor Parrado.

Casilda web

Víctor Parrado-2 web