Al teu costat!

Projecte de suport a la Famílies de la Fundació MAP

Al teu costat! vol respondre a les necessitats de les famílies de persones amb discapacitat del Ripollès millorant la seva qualitat de vida familiar i social a través de l’acompanyament personal i dels espais de respir.

Alteucostat!

PER QUÈ?

• Perquè moltes vegades centrem els esforços en l’atenció a la persona amb discapacitat i no pensem prou en la família, màxima cuidadora.
  • Perquè les famílies amb membres amb discapacitat o risc d’exclusió social necessiten disposar de suports per poder accedir a l’exercici dels seus drets en condicions anàlogues a les de qualsevol altra persona o família.
  • Perquè aquests suports en moltes ocasions es tradueixen en una sobrecàrrega econòmica per a les famílies, algunes d’elles ofegades pel copagament dels serveis o els costos de cura i atenció de la persona amb discapacitat.
  • Perquè creiem necessari facilitar aquests suports a les famílies, acompanyant-les i creant espais de respir que contribueixin a millorar la seva qualitat de vida familiar.

COM?

El projecte Al teu costat! dóna resposta a algunes de les necessitats detectades dins de l’àmbit familiar amb les accions següents:

• Espai famílies: espai d’assessorament i acompanyament a les famílies de la Fundació MAP amb professionals especialitzats, on es facilita informació sobre recursos i temes jurídics i es proporciona suport psicològic. A través d’aquest espai també s’organitzen xerrades i tallers formatius.
  • Serveis de Respir:  per atendre i tenir cura de les persona amb discapacitat o risc d’exclusió a través de:
    • Personal de suport: suport puntual a les famílies perquè disposin de temps per aspectes quotidians, a través d’un monitor/a de suport en unes hores concretes, prèviament acordades. El suport pot ser al domicili o pot ser un acompanyament per fer activitats de lleure inclusives.
    • Estades de respir: estades en els serveis residencials de la Fundació MAP, donant resposta a casos programats o bé a situacions d’emergència. I també estades en altres instal·lacions amb una inclusió en l’entorn comunitari i amb un caire més lúdic. Aquí pensem, sobretot, en el col·lectiu de joves i en apoderar-los en el seu procés d’autodeterminació.

QUI?

Per portar a terme el projecte Al teu costat! comptem amb:

• Professionals especialitzats: psicòleg, treballador social, juristes… en funció de les necessitats de les famílies.
  • Monitors/es de suport per fer l’atenció individual, l’acompanyament i les estades en altres instal·lacions.

TXARANGO CEDEIX EL 50% DELS DRETS D’AUTOR DE LA CANÇÓ “MIL OCELLS” A AQUEST PROJECTE DE LA FUNDACIÓ MAP

Més informació: El disc més social de Txarango abraça la tasca del MAP

Escolteu aquí la cançó:

SUPORT D’OBRA SOCIAL “LA CAIXA”

Aquest projecte també ha rebut el suport d’Obra Social “la Caixa”, que hi farà una aportació de 6.000 euros durant l’any 2017.

Persona de contacte per a més informació:
Eva Córdoba
Servei d’Esports, Lleure i Famílies