Ahir, dilluns 19 d’octubre, va finalitzar l’estada de l’entitat Marathon Runner Club Phidippides de Nicòsia (Xipre) al Ripollès, en el marc del projecte “Deporte para la inclusión” de la Fundació MAP, finançat amb el programa europeu Erasmus+.

Logo Erasmus +

El grup de 18 persones de l’entitat xipriota, que compta amb un equip de futbol format per persones amb discapacitat i risc d’exclusió social, va arribar a Ripoll el passat 13 d’octubre. Durant aquesta setmana, ambdues entitats han reprès el contacte que ja van establir el mes de juny passat, quan el MAP va visitar l’entitat homòloga a Xipre.

Les persones que hi van viatjar eren membres dels equips de futbol del MAP Abadessenc i aquest esport va ser un dels eixos principals de l’estada. També ho ha estat en aquest nou intercanvi. Per aquest motiu s’han fet diversos entrenaments i partits al pavelló i al camp de Sant Joan de les Abadesses, si bé també s’han fet caminades, per exemple, a Vall de Núria.

RecepcióCampAbadessencErasmus+Web GrupPavellóAbadessencErasmus+Web

El nou intercanvi també ha servit per reforçar els vincles personals i per permetre obrir mirades a les persones d’ambdues entitats, que així han pogut viatjar i conèixer un altre país. La delegació del Runner Club Phidippides ha fet una molt bona valoració de tot el que ha après i ha quedat sorpresa de l’entorn natural i la història del Ripollès, molt diferent de la seva realitat. De fet, el coneixement de la història, la cultura, l’art i les tradicions del lloc que es visita era un dels objectius del programa.

El grup ha comptat amb recepcions per part dels ajuntaments de Ripoll i de Sant Joan de les Abadesses i del CE Abadessenc i ha pogut visitar les dues poblacions. També ha fet visites a es valls de Ribes i de Camprodon i sortides a Portaventura i a Barcelona, on va poder assistir al partit que va enfrontar el Barça i el Rayo Vallecano.

VisitaCamprodon-2web

VisitaCamprodonErasmus+Web

GrupfinalWeb

VisitaRipollErasmus+Web

Ambdues entitats esperen continuar cooperant en el marc del programa Erasmus+ de la Unió Europea, que té com a objectiu millorar les qualificacions i l’ocupabilitat dels joves europeus i modernitzar l’educació, la formació i el treball juvenil.

Notícia de Televisió del Ripollès, 19-10-2015: