Fa cinc anys que el Servei de Prelaboral de la Fundació MAP realitza un projecte d’horts ecològics amb les escoles del Ripollès. Davant la necessitat de nou material, l’entitat va presentar un projecte a la iniciativa de crowdfounding “Financia mi huerto” de la Fundació Triodos, vinculada a la banca ètica Triodos Bank, i aquesta el va seleccionar per acollir-lo a la seva plataforma. El podeu veure en aquest enllaç

Aquest divendres 15 de gener ha començat la campanya amb el títol “L’hort a l’escola, un espai per educar i integrar”. L’objectiu és aconseguir noves eines pels alumnes i un hivernacle per poder cultivar a l’hivern i preparar planter per les escoles. Durarà 40 dies (del 15 de gener al 23 de febrer), es vol arribar a la quantitat de 1.550 euros i qui hi vulgui col·laborar ha d’entrar a l’apartat “Financia mi huerto” de la web www.huertoseducativos.org de la Fundació Triodos, on trobarà tota la informació sobre el projecte de la Fundació MAP i on podrà fer les donacions en línia.

Donacions i recompenses

Les donacions al projecte poden ser de 5, 10, 20, 30, 50 o 100 euros i per cada quantitat la Fundació MAP ha establert unes recompenses que van des d’un correu electrònic donant les gràcies fins a regalar un planter i fer visites explicatives al nou hivernacle, que s’ubicarà en un dels horts de l’entitat, a Ripoll.

Al marge de la plataforma en línia, la Fundació MAP també disposarà de tiquets físics de 5, 10 i 15 euros per facilitar les col·laboracions.

5 anys d’horts a les escoles

El projecte d’horts escolars de la Fundació MAP va sorgir com un treball de sensibilització i inclusió de les persones amb discapacitat dins l’àmbit educatiu. Al llarg d’aquest temps s’ha fet un treball amb 10 escoles de 6 municipis de la comarca. Aquest curs, 2015-2016, s’està treballant amb 7 escoles i amb un total de 490 alumnes, que van dels 3 als 12 anys.

Hort Joan Maragall Ripoll

Hort escolar a l’Escola Joan Maragall de Ripoll

Final curs hort OgassaWeb

Hort escolar a l’Escola  l’Esquirol d’Ogassa

Educar, aprendre, valorar

La iniciativa permet educar en el respecte a la diferència, la tolerància i la inclusió de la discapacitat a la societat, ja que els professors de l’hort són les pròpies persones del Servei de Prelaboral. També permet adquirir aprenentatges i repassar coneixements d’assignatures de l’aula com les ciències naturals, càlcul, geometria, vocabulari… i, finalment, permet també treballar valors com l’atenció, la paciència, el treball en equip, la responsabilitat, la consciència ambiental, la sostenibilitat i les bones pràctiques.

Hort PlanolesWeb

Hort escolar a l’Escola Núria Pi i Morer de Planoles

Ens ajudeu?

Enllaç del projecte de la Fundació MAP, on es poden fer les donacions:

Vídeo de la campanya elaborat per la Fundació MAP amb una de les escoles amb qui es col·labora, els Salesians de Ripoll: