El passat mes de desembre, Dincat, la federació catalana de la discapacitat intel·lectual, va presentar el decàleg “10 pautes per donar suport a una persona amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament com a client”, un document pràctic que dóna pautes als comerciants a l’hora de tractar les persones amb discapacitat intel·lectual.

L’objectiu del document és:

– Ajudar a superar les barreres que dificulten establir una relació adequada amb les persones amb discapacitat en el moment de ser ateses com a clients en restaurants, cafès, botigues, etcètera.

– Trencar estereotips i actituds negatives per la falta de formació i informació sobre el col·lectiu.

– Aconseguir que les persones amb discapacitat puguin gaudir dels serveis i de l’oferta d’oci i cultura que ofereix la comunitat.

Dincat ha editat el decàleg en dos formats que us podeu descarregar en els enllaços següents: pòster i butxaca, amb dibuixos de l’il·lustrador Miguel Gallardo. Es distribuirà entre les 300 entitats sòcies de la federació, repartides per tot Catalunya, i entre aquells comerços que estiguin interessats.

Dincat_decaleg_poster_mitjans

Dincat agrupa prop de 300 entitats socials i representa els drets de més de 30.000 persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament a Catalunya.