Ahir al vespre la formatgeria MUUU BEEE de la Fundació MAP va presentar un nou formatge, El Pilós, amb la presència de la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà. Va ser en el transcurs d’un tastet-maridatge, en companyia de caves Recaredo, adreçat a una cinquantena de clients (restaurants i comerços), distribuïdors i altres productors, que va tenir lloc a l’església de Sant Pere de Ripoll.

El Pilós s’elabora amb llet crua de l’explotació Mas La Folcrà de Sant Joan de les Abadesses, igual que els altres formatges MUUU BEEE (Sotabosc, Tendre de Drap i Flor de Neu). És un producte de llarga maduració, amb més de setze setmanes d’afinat a cambra, que recull la més pura essència del territori, marcant les estacions. De textura agradable, amb notes de mantega, torrats, un retrogust llarg i un punt picant al final, és un producte amb caràcter, que deixa empremta. D’aquí el seu nom, que també mostra el vincle amb el territori on es produeix.

PresentElPilosWeb

La consellera Jordà ha felicitat la tasca de la Fundació MAP, no només per donar oportunitats a les persones amb dificultats, sinó per apostar pel sector agroalimentari i per fer un producte de qualitat des del Ripollès tancant el cercle entre productors, elaboradors i sector serveis. “El formatge és territori. El territori és paisatge i el paisatge és societat”, ha afegit. L’acompanyaven la directora dels Serveis Territorials d’Agricultura a Girona, Elisabet Sánchez i Sala, i la directora general d’Agricultura i Ramaderia, Elisenda Guillaumes i Cullell, així com l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell i diversos regidors del municipi.

Present El Pilos2web

La formatgeria MUUU BEEE va néixer fa dos anys en el marc del Centre Especial de Treball de la Fundació MAP per generar ocupació per a persones amb especials dificultats. Avui en dia compta amb set treballadors, quatre dels quals amb certificat de discapacitat i en situació de vulnerabilitat.

Es tracta d’un projecte que busca la complicitat i la sinergia amb els diferents actors del territori i que produeix íntegrament amb llet procedent d’una explotació ripollesa (Mas La Folcrà). La voluntat és créixer i poder comptar amb llet de més explotacions de la comarca, pagant un preu just i, per tant, garantint la viabilitat econòmica i la continuïtat del sector.

ElPilosWeb

Presen El Pilos3web