El projecte Vull ser aprenent de la Fundació MAP ha estat un dels seleccionats en el marc de la convocatòria Inserció Sociolaboral 2016 de l’Obra Social “la Caixa”. L’objectiu del projecte és recuperar la figura de l’aprenent per a aquelles persones amb discapacitat i risc d’exclusió social que arrosseguen una situació de vulnerabilitat, ja sigui per un fracàs escolar motivat per una dificultat en l’aprenentatge o per desestructuració familiar.

El programa tindrà una durada d’un any (novembre 2016/novembre 2017) i treballarà individualment amb 10 persones. En una primera fase es tractarà de despertar l’interès perquè la persona reprengui un procés d’aprenentatge en base als seus interessos professionals i a les seves capacitats. En una segona fase, el participant aprendrà l’ofici al costat d’un mentor que l’acompanyarà en tot el procés. Finalment, es treballarà per a la seva inserció laboral.

L’Obra Social “la Caixa” ha atorgat una col·laboració econòmica de 23.850 euros al projecte, que compta amb un pressupost total de 55.545 euros. Un ajut que servirà per dotar el programa dels recursos humans i materials necessaris.

El divendres 18 de novembre es va formalitzar la signatura del conveni de col·laboració, en una trobada entre el director de Banca d’Institucions de CaixaBank a Girona, Carles Juanola, i el director de l’Àrea de negoci del Ripollès i la Garrotxa, Antoni Tremosa, i la directora gerent de la Fundació MAP, Hermínia Ordeig.

ConveniLaCaixa-FMAP Aprenentweb

ConveniLaCaixa-FMAP Aprenent-web2