2.265 euros, 111 donants i 116 aportacions. Aquest és el resultat final de la campanya de micromecenatge que va fer la Fundació MAP per aconseguir noves eines i un hivernacle pels horts inclusius que el Servei de Prelaboral actualment treballa amb uns 500 alumnes, de 3 a 12 anys, de 7 escoles del Ripollès.

La campanya va tenir lloc durant 40 dies, del 15 de gener al 22 de febrer de 2016, i es va fer a través de la iniciativa “Financia mi huerto” de la plataforma www.huertoseducativos.org de la Fundación Triodos.

La fita estava fixada en 1.557 euros i per arribar-hi es demanaven donatius de 5, 10, 20, 30, 50 i 100 euros. Gràcies a la implicació d’aquests 111 donants, entre els quals hi ha hagut escoles, alumnes, pares i mares, particulars diversos i empreses petites, mitjanes i grans del Ripollès, s’han aconseguit recollir 708 euros més dels previstos. Amb aquests diners es podrà comprar encara més material, destinat a aquest projecte, bàsicament eines i un hivernacle més gran.

Durant el mes de març la Fundación Triodos i la plataforma Crowdants han fet l’informe final de liquidació de campanya, que ha permès obtenir els números definitius i tot el llistat de donants. A partir d’ara es podrà fer efectiva la compra de material i es podran començar a donar les recompenses establertes per cada quantitat, que van des de donar les gràcies fins a regalar planter i fer visites al nou hivernacle, que s’instal·larà en un dels horts que té la Fundació MAP.

Una de les recompenses és fer menció dels aportants de més de 100 euros que han participat a la campanya. Han estat les empreses Soler i Palau, Salgueda, Fusteria Navío i Solter Soldadura; l’Escola Pirineu de Campdevànol i l’AMPA de l’Escola Tomàs Raguer de Ripoll.

La Fundació MAP fa una valoració molt satisfactòria de la iniciativa, tant per la implicació de les escoles i dels diferents actors de l’entorn, com per la tasca de sensibilització que s’ha fet del projecte dels horts inclusius, que ja fa cinc anys que funciona.

A partir d’ara l’entitat anirà informant de l’adquisició del material i del resultat del treball amb l’hivernacle a través dels seu canals de difusió: web i xarxes socials.