El divendres 18 de desembre, a les 7 de la tarda, la sala d’actes de la Biblioteca Pompeu Fabra de Sant Quirze de Besora acollirà la presentació del llibre Mil mots de sora i un conte rural (Llengua Nacional, setembre de 2015).

Anirà a càrrec dels seus autors, el lingüista Jordi Dorca i l’escriptor i dinamitzador cultual del Bisaura Josep Comas, i de Cristina Casas, en representació de la Fundació MAP, entitat a la qual aniran destinats íntegrament els guanys obtinguts de la venda del llibre. També hi intervindran la rapsoda Assumpta Arimany i la cantant Clara Marsó.

Mil mots de Sora i un conte rural és un extens recull de mots fruit de deu anys de col·lecta de dades: mil paraules amb les seves accepcions que, com descriu la presentació del llibre, “amaguen un llegat de vivències que s’han transmès de generació en generació en aquesta zona del Bisaura”. Aquest recull s’acompanya del conte “El jornaler” de Josep Comas, autor d’una prosa propera, viva i, sobretot, evocadora del món rural.

El llibre ja passa per la segona edició i es pot trobar a la venda, a un preu de 15 euros, a la mateixa presentació i a les presentacions que se’n facin més endavant. La propera serà el dissabte 23 de gener, a les 12 del migdia, a la Biblioteca Dos Rius de Torelló. Els autors comptaran amb la presentació de la filòloga Rosa Sayós i hi haurà la intervenció de M.Àngels Blasco, directora dels Serveis Territorials de cultura; Núria Güell, regidora de Cultura de l’Ajuntament de Torelló; Cristina Casas, en nom de la Fundació MAP; Ramon Sanglas, en nom de Llengua Nacional; la rapsoda Assumpta Arimany, la cantant Maria Clara Marsó i els Diatònics de la Vall del Ges.

Al marge de a les presentacions, el llibre també es pot aconseguir a la llibreria Xicoy de Torelló, que col·labora activament en aquesta campanya: llibxicoy@ofiexperts.es

La Fundació MAP, que serà present als dos actes, fa un agraïment molt especial a Jordi Dorca i també a Josep Comas per aquest gest altruista i generós.

Mil mots de Sora nou

Mil mots de sora