Aquest dilluns 30 de gener al matí, la Fundació MAP ha rebut la visita de la diputada d’ERC al Congrés, Teresa Jordà, acompanyada de representants comarcals i locals com la presidenta comarcal Carme Freixa; l’alcalde de Llanars, Amadeu Rosell i el regidor de Sant Joan de les Abadesses, Sergi Albrich. L’objectiu era copsar les necessitats i preocupacions actuals de l’entitat i també recollir idees de cara a la nova Llei de contractació pública que s’està treballant al Congrés, en una comissió en la qual Jordà participa activament.

Reunió ERC - FMAP-1  ERC a Fundació MAP-2

Després de fer una presentació de la Fundació MAP i en quin punt es troba actualment, s’han posat sobre la taula tres problemàtiques amb les quals es troba l’entitat i, per extensiva, les entitats del sector de la discapacitat intel·lectual catalanes. La primera és la pujada del 8% del Salari Mínim Interprofessional (SMI) aprovada a finals del 2016 i l’afectació que pot tenir sobre la viabilitat dels Centres Especials de Treball (CET) si no va acompanyada d’una partida pressupostària per fer-hi front. Més informació, nota de premsa de Dincat i l’Associació Empresarial d’Economia Social Dincat: La discapacitat intel·lectual demana que els pressupostos incorporin recursos per fer front a la pujada del SMI

La segona qüestió a la qual s’ha fet referència és la problemàtica sorgida arran de la tributació de l’ajut rebut pel Servei de Suport a la Llar a la renda del propi usuari, quan és un ajut que percep l’entitat i no la persona. Finalment, també s’ha posat sobre la taula la qüestió del copagament dels serveis residencials, que, tot i que s’està treballant des de la conselleria de Treball i Afers Socials i que ja ha tingut avenços com l’augment dels diners de butxaca anunciat fa uns dies per la pròpia consellera, encara ha de resoldre temes com un càlcul just i adequat a cada usuari.

Els republicans han pres nota de les demandes i s’han compromès a treballar-les per poder-les portar al Congrés.

Després de la reunió, la comitiva ha fet una visita ràpida per les instal·lacions del MAP i algunes de les línies del Centre Especial de Treball CETMAP, com són Mapcable, la bugaderia o la formatgeria MUUU BEEE.

ERC a Fundació MAP-3 Visita ERC formatgeria MUUU BEEE