Els propers dies 29 i 30 de setembre i 1 d’octubre se celebrarà la 3a Fira Europea del Formatge a la plaça de la Lira de Ripoll. La formatgeria MUUU BEEE de la Fundació MAP serà un dels productors locals que hi participarà, juntament amb Mas Lladré, Pujol Orra, Roura Soler i Palou. També hi participaran altres formatges europeus de la DO Idiazábal, DO Torta de Casar, DO Cabrales i DO Menorca, entre d’altres.

MUUU BEEE hi serà amb una parada, on es podran fer tastets i on es vendrà el producte, i fent un taller infantil d’elaboració de matons el dissabte, a les 5 de la tarda (per inscriure’s cal trucar el 972 71 41 42 – ext. 219 o bé escriure un correu a firaeuformatge@gmail.com).

Cartell Fira Europea del Formatge2017

La fira començarà el divendres 29 de setembre a les 20h amb una Cheese Route, que servirà per presentar cada formatgeria i provar les tapes especials que haurà preparat cadascuna. La formatgeria de la Fundació MAP prepararà “trumfa emmascarada de la Vall de Camprodon amb rosta de formatge MUUU BEE”. Dissabte 30 de setembre, de 10.30 a 21h, hi haurà degustació i venda dels formatges locals i europeus i, a les 17h, es farà el taller infantil d’elaboració de matons. Finalment, diumenge 1 d’octubre, hi haurà la darrera oportunitat per degustar i comprar els formatges locals i europeus, de 10.30h a 14h.

Durant el cap de setmana alguns restaurants col·laboradors faran un menú especial amb formatges del Ripollès. Serà el cas del restaurant CAT Can Guetes de la Fundació, que ajuntarà els formatges amb la trumfa, ja que encara se celebrarà la temporada gastronòmica d’aquest producte. Aquest serà el menú que es podrà degustar aquest cap de setmana:

MENÚformatges-trumfa2