El dijous 3 de març, a les 11 del matí, la companyia La Tropa de la Fundació MAP representarà l’obra de teatre “La Pepa” (estrenada el maig de 2015) al Teatre Comtal de Ripoll amb un públic molt especial: alumnes de secundària de la comarca.

La Fundació MAP, amb la col·laboració del Servei Educatiu del Ripollès, ofereix cada any una sèrie de tallers a les escoles per sensibilitzar sobre la discapacitat. Un d’ells és el del teatre amb persones amb discapacitat. Enguany s’han preparat dues obres de teatre pensades per diferents públics: alumnes de secundària i de primària.

Abans d’anar a veure la representació, un grup de professionals del MAP, acompanyats d’actors de l’entitat, fan un treball a classe amb els alumnes per contextualitzar l’obra i aprofundir en diferents aspectes de la discapacitat.

Aquesta tasca s’està fent durant aquest mes de febrer amb els alumnes de 1r, 2n, 3r i 4rt d’ESO de l’Escola Vedruna de Ripoll; de 1r d’ESO de l’Institut-Escola de Sant Joan de les Abadesses i de l’Institut Abat Oliba de Ripoll; de 1r i 2n d’ESO de la SI Joan Triadú de Ribes de Freser i amb alumnes de l’Escola Ramon Suriñach de Ripoll. Seran els més de 300 alumnes que dijous que ve ompliran les butaques del Comtal.

Lapepa-3

Durant el mes d’abril es realitzarà el treball amb grups de primària de diferents escoles al voltant de l’obra “El Petit Príncep”, que el mes de maig podran veure interpretada per la companyia El Tramvia de l’entitat.

La Fundació MAP valora molt positivament l’experiència i agraeix la col·laboració de les escoles. L’entitat copsa una actitud molt positiva i receptiva per part dels alumnes i els centres educatius i, al llarg dels quatre anys d’experiència, ha notat com cada vegada es pot aprofundir més amb diferents aspectes de la discapacitat.