La representació de l’obra “El Petit Príncep”, que tindrà lloc dimecres 8 de juny, a les 11.15h, al Teatre Comtal de Ripoll, servirà per tancar els tallers de sensibilització sobre la discapacitat que la Fundació MAP ha dut a terme durant aquest curs a les escoles de la comarca, amb la col·laboració del Servei Educatiu del Ripollès.

El febrer passat ja es va fer una primera ronda de tallers amb uns 300 alumnes de secundària, que va culminar amb la representació de “La Pepa” per part de la companyia La Tropa de l’entitat. En aquesta ocasió, els tallers s’han fet bàsicament amb alumnes de 5è i 6è de primària, si bé també hi ha hagut algun grup de 1r d’ESO, de les escoles Vedruna, Joan Maragall, Salesians i Tomàs Raguer de Ripoll; Pirineu de Campdevànol i l’Institut-Escola de Sant Joan de les Abadesses, i alumnes d’altres edats de les escoles de la ZER Comte Arnau (Planoles i Vallfogona de Ripollès) i de l’Escola d’Educació Especial Ramon Suriñach de Ripoll. En total, uns 320 alumnes que dimecres al matí ompliran el Teatre Comtal.

Les activitats que s’han realitzat a classe han estat sobre les capacitats diferents i sobre el teatre amb suport i han servit per contextualitzar la discapacitat i l’obra que veuran. “El Petit Príncep” serà una estrena de la companyia El Tramvia, formada per persones que necessiten un suport generalitzat del Centre d’Atenció Especialitzada i la Residència de la Fundació MAP.

Durant aquest curs, uns 600 alumnes hauran participat en aquests tallers de sensibilització de la Fundació MAP, als quals se sumen els 600 amb els quals es treballa el projecte d’horts escolars inclusius. L’entitat en fa una valoració molt positiva.

assaig

Taller capacitats diferents Salesians