Pessics de Rock és el nom de l’obra que la companyia La Tropa de la Fundació MAP, formada per persones ateses i educadors que els hi donen suport, ha preparat aquest any sota la direcció d’Eudald Jordà i Valentina Hernández, professionals de l’entitat.

Aquest dijous 3 de maig al matí s’ha estrenat en una doble funció al teatre Comtal de Ripoll davant més de 500 alumnes de 5è i 6è de primària i de 1r i 2n d’ESO de la comarca. Tracta la història del rock català a través d’una mestra de música que, cansada que els seus alumnes no facin res a classe, decideix endur-se’ls al Canet Rock. Els guions, el muntatge i l’escenografia han estat realitzats des de la pròpia entitat.

L’estrena de l’obra forma part d’un taller de teatre que es realitza cada any a les escoles, en coordinació amb el Servei Educatiu del Ripollès, i s’emmarca en el programa de sensibilització de la Fundació MAP, que porta diferents activitats i tallers als centres educatius del Ripollès des del 2012. Hi participen una mitjana de 1.200 alumnes de totes les edats cada any.

El taller de teatre consisteix a visitar les classes que assistiran a la representació amb alguns dels actors i actrius i contextualitzar l’obra, al mateix temps que es sensibilitza sobre la discapacitat i el teatre amb suport. També es busca la complicitat d’alguns alumnes perquè facin de suport en un moment determinat dalt de l’escenari.

Els dotze centres amb qui s’ha treballat el taller d’enguany han estat Vedruna, Joan Maragall, Salesians, Abat Oliba, Tomàs Raguer i Ramon Suriñach de Ripoll; Pirineu de Campdevànol, Germans Vila Riera de Camprodon, Mestre Andreu de Sant Joan de les Abadesses i escoles de les dues ZER de la comarca, en concret, les de Planoles, Vallfogona de Ripollès i Llanars.

Com a mostra d’agraïment al treball conjunt que el MAP realitza amb les escoles i coincidint amb el 50è aniversari de l’entitat, s’ha fet entrega a cada alumne d’un regal molt especial realitzat per les persones ateses. Es tracta d’unes boles fetes amb terra i fang i pintades de colors que contenen llavors de flors, plantes de l’hort i aromàtiques perquè els alumnes les plantin on vulguin i les facin créixer.

Teatre MAP 2018web-1

Teatre MAP 2018web-2