El divendres passat, 10 de novembre de 2017, va tenir lloc la IX Jornada de Drogodependències organitzada per la Universitat de Barcelona i el Projecte Home. Enguany la jornada estava dedicada a la inserció laboral com a esglaó indispensable per superar una addicció. En el marc de la jornada, va tenir lloc una taula rodona amb experiències d’oportunitats de feina digna per a les persones amb risc d’exclusió social. Una d’aquestes experiències va ser la de la Fundació MAP, centrada en la inserció laboral de les persones amb discapacitat en un territori de muntanya com és el Ripollès.

Xerrada Projecte Home-2

Foto Hermínia Taula Rodona projecte Home

Va anar a càrrec de la directora gerent de l’entitat, Hermínia Ordeig, que va presentar xifres sobre la taxa d’ocupació de les persones amb discapacitat a nivell català. Tot i haver-hi una Llei de la Discapacitat que afavoreix la contractació del col·lectiu, es tracta d’una taxa molt baixa, sobretot si ens fixem amb les especials dificultats: discapacitat intel·lectual i malaltia mental (només 2 de cada 10 persones treballen). També va parlar de la Fundació, de la comarca del Ripollès i del seu teixit empresarial per, a continuació, exposar quina és l’estratègia d’inserció laboral de l’entitat, que passa pel treball amb suport a l’empresa ordinària i per un centre especial de treball amb una activitat diversificada que té en compte els nínxols d’ocupació del territori: indústria, turisme i restauració, serveis mediambientals, sector agroalimentari.

Actualment, el CETMAP (centre especial de treball de la Fundació MAP) compta amb 143 treballadors amb certificat de discapacitat, el 80% dels quals són treballadors amb especials dificultats, bàsicament amb discapacitat intel·lectual i malaltia mental, mentre que el servei d’inserció de l’entitat realitza un suport a 12 treballadors a l’empresa ordinària.

Consulteu la presentació experiències de feina digna per a les persones amb discapacitat que va fer la Fundació MAP.

Aquest és el vídeo amb testimonis de treballadors i treballadores del centre especial de la Fundació MAP que es va projectar al final de la presentació.