Ripoll celebrarà la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura 2016 del 19 al 28 de setembre amb una sèrie d’activitats que implicaran diverses escoles, associacions i entitats, entre les quals la Fundació MAP.

Dilluns i dimarts 19 i 20 de setembre al matí, el grup de sensibilització de l’entitat participarà al circuit Ripoll accessible per a tothom, guiant diferents grups d’alumnes de 4t a 6è de primària de les escoles del municipi. Es tractarà de fer un recorregut per vivenciar les barreres arquitectòniques del poble i, per fer-ho, l’entitat portarà usuaris en cadira de rodes perquè els portin els alumnes, cadires de rodes buides perquè hi circulin els propis nens i nenes i bastons. Els escolars hauran d’anotar totes les dificultats que es trobin durant el camí i, en finalitzar l’activitat, se’n farà un buidatge conjunt a la plaça de l’Ajuntament.

Aquesta mateixa activitat s’oferirà també a la població en general el dissabte 24, d’11 a 13h del matí, amb sortida de la plaça de l’Ajuntament, on també hi haurà un circuit per fer amb monocicle i patinet elèctric gratuït.

La Fundació MAP també participarà a la Festa sobre rodes, que tindrà lloc el diumenge 25 de setembre, amb sortida a les 10.30 del matí de la plaça de l’Ajuntament. Es faran dos circuits que finalitzaran al pàrquing del CAT Can Guetes, on el restaurant gestionat per l’entitat haurà preparat un esmorzar popular per a tots els participants.

Finalment, la participació del MAP a la Setmana acabarà amb la Caminada per a un Envelliment Actiu, que tindrà lloc el divendres 23 de setembre. Una marxa que vol superar els 300 participants de l’any passat.

Setmana Mobilitat Sostenible Web-16

FESTA SOBRE RODESweb