La setmana passada, un grup de setze persones de la Fundació MAP, en representació del MAP Abadessenc, va participar en un intercanvi amb l’entitat Runner Club Phidippides de Nicòsia, Xipre, en el marc del programa europeu Erasmus+ de Formació, Educació, Joventut i Esports.

GrupXipre1

L’objectiu de l’estada, que s’ha centrat en l’esport, en concret el futbol i els joves, ha estat desenvolupar competències personals i esportives. Els membres de les dues entitats han conviscut i compartit experiències i coneixements sobre l’art, la història, la cultura, les tradicions i la realitat sociopolítica del país. Pel que fa a l’esport, l’entitat xipriota té un equip de futbol format per persones amb discapacitat i risc d’exclusió social amb qui el MAP ha pogut compartir uns quants partits i entrenaments al camp de futbol. L’equip local, de fet, forma la selecció que representarà Xipre als Special Olympics World Summer Games que se celebraran a Los Ángeles d’aquí a unes setmanes.

GrupXipre2

La Fundació MAP ha sol·licitat també un ajut del programa Erasmus + per poder acollir una estada del grup xipriota al Ripollès i continuar compartint encara més experiències. Aquest programa de la Unió Europea té com a objectiu millorar les qualificacions i l’ocupabilitat dels joves europeus i modernitzar l’educació, la formació i el treball juvenil.