El mes de juny passat, un grup de la Fundació MAP, en representació del MAP Abadessenc, va viatjar a Xipre per participar en un intercanvi amb una entitat homòloga de Nicòsia, en el marc del projecte europeu Erasmus+ (veure la notícia). Del 13 al 19 d’octubre, aquesta entitat, el Marathon Runner Club Phidippiddes, tornarà la visita i serà a Ripoll.

En concret, 18 persones de l’entitat xipriota, que compta amb un equip de futbol format per persones amb discapacitat i risc d’exclusió social, arribaran el dimarts 13 d’octubre a la tarda a Ripoll per continuar l’intercanvi d’experiències i de coneixements que ja van encetar les dues institucions a Xipre.

El programa Erasmus+ de la Unió Europea té com a objectiu millorar les qualificacions i l’ocupabilitat dels joves europeus i modernitzar l’educació, la formació i el treball juvenil. L’ajut que ha rebut el MAP per fer possible l’intercanvi s’emmarca en el projecte “Deporte para la inclusión” i per això se centra amb la pràctica d’esports, com el futbol, BTT i muntanyisme, i en el desenvolupament de competències personals i esportives.

Logo Erasmus +

Un altre objectiu de l’intercanvi és donar a conèixer la història, la cultura, l’art i les tradicions del lloc que es visita. Per això s’ha programat una estada amb visites a Núria, al monestir i el Museu etnogràfic de Ripoll, a la Vall de Camprodon, al Palau de l’Abadia i la Vila Vella de Sant Joan de les Abadesses, entre d’altres, i també dues sortides a Barcelona i a Port Aventura. Activitats que són possible gràcies a la col·laboració dels ajuntaments de Ripoll i Sant Joan de les Abadesses, Vall de Núria, el Pla de Desenvolupament Comunitari de Ripoll, el MAP Abadessenc i l’Obra Social “la Caixa”.

Hi ha prevista una recepció del grup per part de l’Ajuntament de Ripoll, el dimecres 14 d’octubre, a les 17h, al consistori, i per part de l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, el divendres 16 d’octubre, a les 19h, al camp de futbol del municipi.

GrupXipre1

Foto de grup de la visita a Xipre. Juny 2015

Notícia de la visita del Runner Club Phidippides al Ripollès de Televisió del Ripollès, el 15/10/2015: