La Fira Europea del Formatge, que se celebrarà a Ripoll els dies 1 i 2 d’octubre, servirà per donar el tret de sortida a la nova marca dels formatges i làctics MUUU BEEE de la Fundació MAP. Des de l’1 de gener de 2016, el Centre Especial de Treball de l’entitat, el CETMAP, ha incorporat una formatgeria com a nova línia de producció després d’agafar el relleu de la formatgeria artesanal Herbacol de Queralbs, que ja produïa des del 2001.

Des d’aleshores, la Fundació MAP ha estat produint els productes que ja elaborava Herbacol de manera artesanal, amb llet de vaca d’explotacions del Ripollès i sota la mateixa marca. Primer des del mateix obrador de Queralbs i, des de finals de juliol, des del nou obrador de la formatgeria construït a les instal·lacions que la Fundació MAP té al Polígon Industrial Els Pintors de Ripoll, en concret, al C/Joan Miró, 1.

Els productes MUUU BEEE són els formatges semimadurat, tendre de drap i Flor de Neu; formatge d’untar natural i de gustos (pebre negre, all i julivert i pebre vermell), mató i flam de mató. Estan elaborats amb llet de vaca procedent íntegrament de l’explotació Mas La Folcrà de Sant Joan de les Abadesses.

Elaboració formatges

Mas La Folcrà

Amb aquest projecte la Fundació MAP vol lligar-se al territori, contribuint a la continuïtat del sector primari, cooperant amb el sector agroalimentari i creant llocs de treball adaptats a les capacitats de les persones. També té l’objectiu de fer una tasca de sensibilització a través de visites guiades per a diferents col·lectius com les escoles o grups de visitants, tallers d’elaboració de formatges o degustacions, activitats que es preveuen iniciar de cara al 2017.

A l’espera de fer la inauguració oficial de la nova formatgeria, que encara s’està acabant d’adequar, i de poder projectar tota la imatge de la nova marca en diferents formats, MUUU BEEE ja serà present a la Fira Europea del Formatge.

La nova marca

MUUU BEEE és una marca innovadora, original i alegre, que va sorgir d’un procés de naming dirigit pels creadors de la firma Carlitos y Patricia i que va ser ratificada pels treballadors/es de la Fundació MAP. S’acompanya de l’eslògan És Ripollès. És bona llet per transmetre els valors de proximitat, territori i qualitat, i també d’un cor fet amb empremtes, que simbolitza que és un producte sa, saludable i fet ‘amb el cor’. El desenvolupament de la marca (logo, eslògans, etiquetes, etc.) recull els colors de les vaques frisones, la llet i l’entorn natural: negre, blanc, rosa i verd.

Les empremtes dactilars són les altres protagonistes de la marca i han estat realitzades per les persones ateses a la Fundació MAP, que així entren a formar part de la imatge gràfica dels productes. I és que l’etiqueta de cada producte porta les empremtes d’una persona, simbolitzant que cadascú és únic i diferent.

LogoMUUUBEEESlogan

Taller empremtes