El proper dimarts 21 d’abril la Fundació MAP presentarà el llibre de manualitats Art per a totes les mans. Adaptacions, a les 18.30h, al Casal Cívic La Devesa del Pla de Ripoll. Es tracta d’una publicació innovadora que fa realitat un dels projectes presentats a la 1a edició del Premis d’Investigació i Innovació en la discapacitat 2012-2013 de la Fundació MAP, de cara als professionals interns, que va guanyar un accèssit. Un treball realitzat per un equip creatiu de la residència “Centre Montserrat”, encapçalat per tres educadores, que es va plantejar anar més enllà del dia a dia amb les persones ateses al centre de dia i poder treure el millor d’elles a través de les manualitats que realitzaven al voltant de les festes i les tradicions del nostre país. Un repte que va suposar pensar quines adaptacions calia fer perquè els artistes poguessin treballar amb autonomia i desenvolupar-se individualment.

El llibre recull aquestes adaptacions i vint propostes de manualitats subdividides en quatre festivitats: Sant Jordi, Sant Joan, la Castanyada i Nadal. Totes elles explicades de manera molt didàctica, amb instruccions i fotografies per a cada pas a fer. De fet, es tracta d’una publicació oberta a tots els públics ja que aquestes adaptacions poden ajudar a mans grans i petites amb tot tipus de capacitats.

Inv_ArtperaToteslesMans

La presentació del llibre s’emmarca en les activitats que la Fundació MAP ha organitzat per la celebració de la festivitat de la Verge de Montserrat, patrona de l’entitat, que també inclouran una parada de la fundació durant la Diada de Sant Jordi a Ripoll (23/4), la 3a Caminada Popular (25/4) , una missa (26/4) i, com a novetat, una trobada i dinar de famílies (26/4).

VergeMontserrat15