Casilda Gómez de la Peña, presidenta de la Fundació MAP, ha estat guardonada amb una Medalla al treball President Macià que atorga el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. En la convocatòria 2016, hi ha hagut 15 persones distingides amb la medalla i 4 entitats guardonades amb la placa.

PremiatsWeb

CasildaambMedalla

El reconeixement per Casilda Gómez, de 75 anys, es produeix pels seus més de 40 anys de treball al capdavant de la Fundació MAP, millorant la qualitat de vida dels infants, joves i adults amb discapacitat psíquica, física, sensorial i mental de la comarca del Ripollès. Una entitat que actualment dóna atenció a més de 500 persones a través dels serveis diürns, residencials, laborals i d’atenció a la infància.

També per la seva tasca en defensa dels drets i la igualtat d’oportunitats del col·lectiu, tant en l’àmbit local, com en el català, en entitats com la Coordinadora de Tallers per a Persones amb Discapacitat Psíquica de Catalunya, Dincat o l’Associació de Defensa dels Drets de les Persones amb Discapacitat Intel·lectual (LADD), de la qual és sòcia fundadora.

Gómez també ha contribuït a fer realitat la integració laboral del col·lectiu a la comarca del Ripollès, on la Fundació MAP ha esdevingut una empresa social innovadora que actualment dóna feina a 265 persones, 125 de les quals amb certificat de discapacitat. Una empresa que contribueix al desenvolupament econòmic del territori i que crea llocs de treball adaptats a les diferents capacitats de les persones.

De la seva trajectòria també cal destacar la seva implicació a nivell polític, com a 3a tinent d’alcalde i regidora d’Assistència i Serveis socials i de Convivència i Seguretat de l’Ajuntament de Ripoll durant la legislatura 2007-2011. Uns anys durant els quals van néixer entitats tan importants com la Fundació Guifré d’atenció a la gent gran o el Consorci de Benestar Social del Ripollès.

Finalment, cal destacar també la seva implicació amb el territori i a favor de les persones amb risc d’exclusió social com a coordinadora de Càritas Arxiprestal del Ripollès i directora de Càritas Interparroquial de Ripoll i també impulsant entitats com la Fundació Tutelar del Ripollès o l’ACPAD.

La Fundació MAP va rebre la placa President Macià l’any 1996, quan Gómez n’era la gerent, i ara recollirà la medalla a títol personal. El lliurament del guardó va tenir lloc aquest dimecres 21 de desembre, a les 20h, al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat, a càrrec del president Carles Puigdemont i de la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa. Gómez va assistir a l’acte acompanyada de la seva família, la directora gerent de la Fundació MAP, Hermínia Ordeig i el secretari del patronat del MAP, Manel Pulido (tots dos amb Casilda a la fotografia).

Casilda, Manel i Hermínia