El Consorci del Ter ha presentat la connexió de la Ruta del Ter entre les comarques del Ripollès i Osona. Un punt que quedava per solucionar, sobretot pel recorregut en bicicleta, i que finalment s’ha resolt amb la recuperació de l’antic camí ral que unia les poblacions de Montesquiu i Ripoll. Per això ha estat necessària l’obertura d’un nou camí de mig quilòmetre de longitud a la zona de la Cúbia amb un pendent no superior al 8-10% i una amplada útil d’1,2 metres. Per fer-lo s’ha hagut de superar un desnivell de més de 250 metres amb rampes prou suaus per poder-hi passar amb bicicleta i també ha calgut realitzar treballs silvícoles de neteja. Unes actuacions que ha realitzat la secció de Jardineria i Forestal de la Fundació MAP, per encàrrec del Consorci del Ter, que ha comptat amb la amb la col·laboració de la Diputació de Girona, Aigües Vic, el Club Excursionista Ripoll, el Grup de Defensa del Ter, el Parc del Castell de Montesquiu i diferents propietaris amb qui ha fet convenis per poder utilitzar camins existents entre Ripoll, les Llosses i Montesquiu.

foto grup peu de camí

El camí ral presenta un elevat interès tant paisatgístic com naturalístic i unes bones vistes sobre el riu Ter i les infraestructures hidràuliques de la Farga de Bebiè. El tram que s’ha millorat en global va des de la central hidroelèctrica del Roig, a Ripoll, fins a la Farga de Bebiè, a Les Llosses.

Més informació: notícia de la web del Consorci del Ter