Aquest 2018 la Fundació MAP ha iniciat dos programes de formació i orientació laboral adreçats a persones amb discapacitat i malaltia mental, donant continuïtat a projectes anteriors com el de Vull ser aprenent, dut a terme durant el 2017.

El primer és el SIOAS (Subvencions per a la realització dels serveis Integrals d’Orientació, Acompanyament i Suport a la inserció de les persones amb discapacitat o trastorns de la salut mental). Se’n beneficiaran 10 persones que, després d’un període de formació, orientació i assessorament, tindran la possibilitat de realitzar pràctiques a l’empresa ordinària. Està subvencionat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, és objecte de cofinançament per part del Fons Social Europeu i s’han rebut 56.000 euros per dur-lo a terme.

El segon s’emmarca en el programa “Uno a uno” de la Fundació ONCE i està adreçat al col·lectiu de joves, en concret a cinc beneficiaris, que aquest mes d’abril han començat la formació i que realitzaran pràctiques laborals enfocades al sector serveis a la pròpia Fundació MAP. Aquest projecte està finançat pel Fons Social Europeu en el marc de la iniciativa de Garantia Juvenil i s’han rebut 20.000 euros per realitzar-lo.

L’objectiu final de les dues iniciatives és la inserció laboral dels participants a l’empresa ordinària.

Formació ONCE FMAP-2web

Formació ONCE FMAPweb