Project Description

Som una entitat sense ànim de lucre constituïda el 1968 per un grup de pares i mares i de persones altruistes que van decidir buscar una alternativa d’atenció per a les persones amb discapacitat de la comarca del Ripollès i les seves famílies.

Va néixer com a associació (ACPAS) i des de l’1 d’abril de 1997 passa a ser la Fundació Privada MAP amb inscripció en el Registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya (número 1.047) i classificada com a benèfica de tipus assistencial.

Missió, Visió i Valors

Organigrama

Organigrama Fundació MAP

El Patronat

Els patrons de la fundació vetllen pel seu correcte funcionament

• Casilda Gómez De la Peña. Presidenta
  • Josep Maria Farrés Penela. Vicepresident

• Manel Pulido Chamorro. Secretari

• Ramon Roca Gasch. Tresorer

• Efrèn Carbonell Paret. Vocal

• Elena Maria España Aparisi. Vocal

• Susana Morera Casas. Vocal
Casilda Gómez de la Peña, Presidenta

Casilda Gómez de la Peña, Presidenta

Assistents amb veu però sense vot:

Representant de l’ACPAD (Associació Comarcal per a la Promoció i Ajut a les persones amb Discapacitat i les seves famílies): Montse Gallego Pérez

Representant de la Fundació Tutelar del Ripollès: Anna Solanich Castany

La política de qualitat

La Fundació MAP compta un Manual del Sistema de Gestió Integrat que defineix la política, els objectius i el compromís que ha adquirit l’entitat en matèria de qualitat i medi ambient, i que s’aplica a tota l’organització. Consulteu el document de la política de qualitat i medi ambient de la Fundació MAP

La Fundació MAP està certificada amb la ISO 9001 i amb la ISO 14001 mediambiental.

OCA9001Baixa         OCA14001Baixa

El codi ètic

La Fundació MAP compta amb un codi ètic propi, que vol fer visibles els valors que guien i orienten la tasca de l’entitat, amb coherència amb la seva missió. El codi es basa en el reconeixement de la dignitat de totes i cadascuna de les persones, independentment de les limitacions físiques, psíquiques o de qualsevol altre tipus. Consulteu-lo aquí

Coneix on som i què fem!

El nostre cronograma

Creació de la Junta Rectora de l’ACPAS (Associació Comarcal per a la Promoció i Ajut als Subnormals -terme proposat per l’Organització Mundial de la Salut l’any 1954) i obertura d’una petita escola ubicada a la planta baixa de la rectoria de Ripoll amb pocs nens, una mestra i una cuidadora.

Rectoria

Constitució, Estatuts i Junta Directiva de l’ACPAS. El primer president va ser el Dr. Salvador Capo (1969-1971).

Inauguració del “Centre Montserrat” a Ca L’Ametller, a Ripoll i trasllat dels nens i nenes a aquest edifici cedit per la Sra. Constància Corominas.

InaugCentreMontserrat

Inici de l’activitat de taller de manipulats industrials, el que serà el futur CETMAP.

El Sr. Joan Casals i Taron és el 2n president de l’associació (1971-1977).

Joan Casals i Taron

Es crea el servei d’Atenció Precoç Comarcal i s’ubica en el mateix Centre Montserrat.

ServeiAtencioPrecoc

S’inaugura l’Escola d’Educació Especial Ramon Suriñach a Ripoll, de titularitat pública, i s’hi traslladen tots els nens i nenes.

EscolaRamonSuriñach

S’inicia l’activitat laboral de Jardineria.

Es compra l’edifici de Ca l’Ametller.

Jardineria85

Inscripció del Centre Especial de Treball (CET) al Ministeri de Treball i inauguració de les instal·lacions de manipulats industrials al local de la Ctra. de Ribes nº67 de Ripoll.

InaugCETCtraRibes

Es canvia el logotip i la nomenclatura de l’Associació: passem d’anomenar-nos ACPAS a ACPAM (Associació Comarcal per a la Promoció i Ajut dels Minusvàlids -terme fixat en el Reial Decret 348/1986 de 10 de febrer).

ACPAS ACPAM

S’inaugura el nou local del Servei d’Atenció Precoç al carrer de Forn de Ripoll.

Nou local atenció precoç

Compra del local on hi ha el grup de manipulats del CET, a la carretera de Ribes de Ripoll.

LocalCtra.Ribescompra

El Dr. Salvador Vaquer i Sadurní és el 3r president de l’ACPAM (1977-1993). Ell és l’encarregat d’inaugurar la Residència “Centre Montserrat”, després de dos anys d’obres amb una convidada de luxe, la soprano Montserrat Caballé.

InaugurResidenciaInaugurResidencia2

Aquest mateix any s’inscriu oficialment el Centre de Teràpia Ocupacional.

Inscr.CentreOcupacional

Compra de la nau del carrer Dalí del Polígon els Pintors de Ripoll i inici de les obres del futur projecte de Taller.

Compra nau-taller

Coincidint amb l’any olímpic, participació en els SPECIAL OLYMPICS de Vilanova i la Geltrú en les modalitats de bàsquet, atletisme i petanca.

SpecialOlympics

Inauguració del nou edifici del Taller al Polígon Els Pintors i 25è aniversari de l’ACPAM.

InauguTaller

25AnysACPAM

El Sr. Toni Estebas esdevé el 4rt. President de l’Associació (1994-1996).

ToniEstebas

Concessió de la Medalla de la Vila de Ripoll per l’ACPAM.

ConcessióMedallaVila

Modificació dels Estatuts per iniciar l’activitat com a entitat tutelar i poder competir en campionats esportius.

Es col·loca la primera pedra de les dues Llar Residències de Ca l’Ametller.

1apedraCal'Ametller

La Generalitat de Catalunya concedeix a l’ACPAM la medalla i al placa del President Macià.

MedallaPresiMacià

L’ACPAM cedeix tot el seu patrimoni i activitat perquè neixi la Fundació Privada MAP. Les paraules Associació Comarcal (AC) es substitueixen per Fundació i s’inverteix l’ordre de PAM (Promoció i Ajuda al Minusvàlid) perquè soni més bé i quedi millor estèticament parlant. Així és com neix el nom de Fundació MAP.

ACPAM continuarà l’activitat com a associació de familiars i mantindrà el servei de tuteles (fins a la creació de la Fundació Tutelar del Ripollès, l’any 2011. Any en què l’ACPAM passa a dir-se ACPAD, canviant el terme Minusvàlid per Discapacitat).

Inauguració de les Llars Residència Ca l’Ametller i l’Aula d’Estimulació Precoç.

InaugCal'Ametller

Trasllat del Servei d’Atenció Precoç a l’Avinguda Ripollès número 24 de Ripoll.

Servei Atenció Precoç Av Ripollès

Obtenció del certificat ISO 9001 a l’Àrea Laboral i menció especial  a la qualitat del Centre d’Informació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM) de la Generalitat.

ISO9001 Laboral

Foto de família davant del taller.

Fotofamília1999

Obtenció del certificat ISO 9001 a l’Àrea Social / Premi “Ripollès Emprèn”: reconeixement a la trajectòria social de la Fundació MAP.

ISO9001Social i Ripollès Emprèn

Jaume Ubach: 5è president de la Fundació (1996-2007).

Inauguració nau Jardineria.

NauJardineria

Inici del Servei d’Inserció Laboral a l’empresa ordinària i de l’activitat de reciclatge de tòners.

toners

Creació de l’equip MAP Abadessenc.

MAPAbadessenc

Obtenció del certificat ISO 14001 medi ambiental.

ISO Mediambiental

Jubilació de Casilda Gómez com a directora de la Fundació MAP i arribada d’Hermínia Ordeig com a nova directora gerent de l’entitat.

Casilda-Hermínia

40 anys de l’ACPAM-Fundació MAP. Casilda Gómez és anomenada presidenta de l’entitat.