Project Description

El Servei de Lleure i Esports de la Fundació MAP és un recurs específic i organitzat, guiat pel principis de normalització, inclusió social i orientació individual cap a les persones amb discapacitat intel·lectual, que desenvolupa diferents programes d’activitats de temps de lleure.

La funció principal és afavorir la màxima interdependència i autonomia personal i social, així com proporcionar les possibilitats de vida independent, facilitant els suports necessaris amb la finalitat de millorar la qualitat de vida de les persones.

Aquest servei també s’encarrega de la comunicació amb les famílies, a qui també se’ls ofereix un servei de respir. Va adreçat a aquelles famílies que conviuen amb una persona amb discapacitat i que necessiten que puntualment algú tingui cura d’aquesta persona al seu propi domicili. Les famílies també tenen dret a “descansar” de les tasques d’atenció a la persona que, depenent del cas, poden arribar a produir uns nivells d’estrès i cansament importants. Un servei de respir és un benefici directe tant per a la família com per a la persona.

Una de les varietats d’aquest servei és la de cangur, destinat a donar respir als pares de nens i nenes amb discapacitat.

Aquests serveis estan oberts a totes les famílies, tinguin o no familiars que utilitzin els serveis de la Fundació MAP, i s’ofereixen a través del projecte AL TEU COSTAT!

OCA9001Baixa

Serveis

• Lleure: activitats específiques de lleure organitzades per la pròpia entitat o per entitats comunitàries. Consulteu la programació setembre a desembre de 2017
  • Esports: pràctiques esportives formals i continuades que milloren la condició física i el benestar emocional desenvolupades en el temps de lleure. L’entitat disposa de dos equips de futbol sala que competeixen en la lliga provincial de Girona i altres tornejos: el MAP Abadessenc, format pel MAP Blanc i el MAP Negre. L’equip entrena al pavelló municipal de Sant Joan de les Abadesses, gràcies a una col·laboració amb el Club Esportiu Abadessenc i l’Ajuntament del municipi. La Fundació MAP també participa en competicions de petanca i les persones ateses practiquen altres esports com la natació, el tenis, el pàdel, caminades i BTT.
  • Vacances: estades i viatges en períodes estivals i festius.
  • Expressió artística: activitats que afavoreixen l’expressió artística i creativa. La Fundació MAP disposa de tres companyies de teatre: La Tribu, La Tropa i El Tramvia.
  • Inclusió: dirigits específicament a la inclusió de persones en activitats de lleure. L’Enlleure’t treballa la inclusió d’infants i joves en activitats de lleure comunitàries i mitjançant els Grups d’amics participem del lleure comunitari amb grups reduïts.
  • Altres: festes de l’entitat, el casal d’estiu del CEE Ramon Suriñach de Ripoll, col·laboracions amb altres entitats…
  • Ràdio: la Fundació MAP realitza un programa setamanal de ràdio a l’emissora La Veu de Sant Joan de les Abadesses. És un magazíns setmanal de poc més de mitja hora que s’anomena El Gall i que s’emet els divendres a la 13h i els dissabtes a les 19h. Presentat i dirigit per David Font, compta amb les veus de Jordi Garcia, Pere Claramunt, Jordi Fàbregas, Carles Terrades i Amador Sánchez. Es poden recuperar i escoltar tots els programes en aquest enllaç.