El MAP és comunitat

Programa de sensibilització a les escoles

La Fundació MAP disposa d’un programa de sensibilització a les escoles i instituts amb diferents tallers i dinàmiques que des del 2012 es realitzen als centres educatius que els demanen, en coordinació amb el Servei Educatiu del Ripollès. L’any 2017 s’han fet una trentena d’accions a les escoles amb la participació de 1.300 alumnes d’infantil, primària i secundària.

Tallers de sensibilització sobre la discapacitat a les escoles:

• Teatre amb suport: tallers a escoles i instituts i representació d’una obra final al teatre Comtal de Ripoll.
  • Taller de les capacitats diferents.
  • Taller “Posa’t a la pell de l’altre”.
  • Taller de les professions.
  • Horts ecològics inclusius.

Vídeo de resum de les activitats fetes durant el curs 2015-2016:

L’hort a l’escola, un espai per educar i integrar

Des de l’any 2011, La Fundació MAP col·labora amb les escoles de la comarca del Ripollès en un projecte d’horts ecològics, que va sorgir com un treball de sensibilització i inclusió de les persones amb discapacitat dins l’àmbit educatiu. Ja hem col·laborat amb deu escoles de sis municipis de la comarca. El curs 2017-2018 treballem amb set escoles (Joan Maragall, Salesians i Tomàs Raguer de Ripoll; Pirineu de Campdevànol, Núria Pi i Morer de Planoles, L’Esquirol d’Ogassa i l’Escola de Vallfogona) i amb uns 400 alumnes.

Les persones del Servei de Prelaboral de l’entitat i els seus monitors són els professors de l’hort i treballen amb nens i nenes de 3 a 12 anys. Un projecte que permet  educar en el respecte a la diferència, la tolerància i la inclusió de la discapacitat en la societat. Un projecte que permet adquirir aprenentatges i repassar coneixements d’assignatures de l’aula com les ciències naturals, càlcul, geometria, vocabulari… I un projecte que permet també  treballar valors com l’atenció, la paciència, el treball en equip, la responsabilitat, la consciència ambiental, la sostenibilitat i les bones pràctiques.

Vídeo realitzat amb la col·laboració d’alumnes, mestres i pares i mares de l’escola Salesians de Ripoll que explica el projecte de l’hort a l’escola:

ERESS

L’Espai de Reflexió Ètica en Serveis d’Intervenció Social (ERESS) està format per un equip de professionals de diferents serveis de la Fundació MAP. El seu objectiu es vetllar i fer un seguiment de l’aplicació del codi ètic de l’entitat i també establir un espai de deliberació de diferents qüestions ètiques, on l’art de dialogar, consultar i escoltar és la base del debat. Una reflexió que es promou tant en el sí de la Fundació, com a la societat de l’entorn més proper, el Ripollès.

Podeu posar-vos en contacte amb l’ERESS a través del correu eress.etica@fundaciomap.com

Cooperació, col·laboracions i cofinançament

SUPORT EN PROJECTES DE LA FUNDACIÓ MAP

La Fundació MAP realitza projectes d’orientació i suport a la inserció de les persones amb discapacitat o trastorns de salut mental amb el suport del Departament de Treball, Afers Social i Famílies i el cofinançament del Fons Social Europeu.

Generalitat_FSE_ES