El MAP és comunitat

Programa de sensibilització a les escoles

La Fundació MAP disposa d’un programa de sensibilització a les escoles amb diferents tallers que cada any, des de fa quatre cursos, es realitzen als centres educatius que els demanen, amb la col·laboració del Servei Educatiu del Ripollès. Al 2016 hi han participat 1.300 alumnes d’infantil, primària i secundària.

Tallers de sensibilització sobre la discapacitat a les escoles:

• Teatre amb suport: tallers a escoles i instituts i representació d’una obra final al teatre Comtal de Ripoll.
  • Taller de les capacitats diferents.
  • Taller “Posa’t a la pell de l’altre”.
  • Taller de les professions.
  • Horts ecològics inclusius.

Vídeo de resum de les activitats fetes durant el curs 2015-2016:

L’hort a l’escola, un espai per educar i integrar

Des de l’any 2011, La Fundació MAP col·labora amb les escoles de la comarca del Ripollès en un projecte d’horts ecològics, que va sorgir com un treball de sensibilització i inclusió de les persones amb discapacitat dins l’àmbit educatiu. Ja hem col·laborat amb deu escoles de sis municipis de la comarca. El curs 2017-2018 treballem amb set escoles (Joan Maragall, Salesians i Tomàs Raguer de Ripoll; Pirineu de Campdevànol, Núria Pi i Morer de Planoles, L’Esquirol d’Ogassa i l’Escola de Vallfogona) i amb uns 400 alumnes.

Les persones del Servei de Prelaboral de l’entitat i els seus monitors són els professors de l’hort i treballen amb nens i nenes de 3 a 12 anys. Un projecte que permet  educar en el respecte a la diferència, la tolerància i la inclusió de la discapacitat en la societat. Un projecte que permet adquirir aprenentatges i repassar coneixements d’assignatures de l’aula com les ciències naturals, càlcul, geometria, vocabulari… I un projecte que permet també  treballar valors com l’atenció, la paciència, el treball en equip, la responsabilitat, la consciència ambiental, la sostenibilitat i les bones pràctiques.

Vídeo realitzat amb la col·laboració d’alumnes, mestres i pares i mares de l’escola Salesians de Ripoll que explica el projecte de l’hort a l’escola:

ERESS

L’Espai de Reflexió Ètica en Serveis d’Intervenció Social (ERESS) està format per un equip de professionals de diferents serveis de la Fundació MAP. El seu objectiu es vetllar i fer un seguiment de l’aplicació del codi ètic de l’entitat i també establir un espai de deliberació de diferents qüestions ètiques, on l’art de dialogar, consultar i escoltar és la base del debat. Una reflexió que es promou tant en el sí de la Fundació, com a la societat de l’entorn més proper, el Ripollès.

Podeu posar-vos en contacte amb l’ERESS a través del correu eress.etica@fundaciomap.com

Cooperació, col·laboracions i cofinançament

Text cofinançament 2017