La meitat dels drets d’autor que han generat les 14 cançons del disc El cor de la terra de Txarango durant el primer any de gira ha estat de gairebé 13.000 euros. Uns diners que s’han repartit a parts iguals als 14 col·lectius socials als quals el grup va destinar els beneficis. Això vol dir 917 euros per col·lectiu.

L’objectiu del grup era col·lectivitzar les cançons perquè el seu ressò tingués un retorn social directe a organitzacions que treballen per la transformació i la millora social. La Fundació MAP va ser una d’aquestes 14 entitats escollides i se li va vincular el tema Mil ocells. Els diners rebuts es destinaran al projecte Al teu costat! de suport a les famílies i a les persones amb discapacitat ateses a la Fundació MAP. Una iniciativa que proporciona espais i personal de suport per l‘acompanyament en activitats de lleure inclusives i que organitza estades puntuals de respir o de cap de setmana per apoderar els joves i potenciar la seva autonomia. Més informació del projecte Al teu costat!

La cessió de drets per part de Txarango tindrà vigència fins a la publicació del següent treball discogràfic de la banda.

Més col·laboracions

El grup d’arrels ripolleses i la Fundació MAP ja han col·laborat en altres ocasions, com en l’elaboració del calendari solidari del 2015 i al Festival Clownia 2017. Enguany continuaran col·laborant en el marc del Clownia i del 50è aniversari de la Fundació MAP, que se celebrarà al llarg d’aquest 2018.

FMAP i Txarango Clownia 2017web

Calendari2015 Txarango web