El proper dia 16 de setembre, a les 18.30h, el Col·legi d’advocats de Barcelona (C/Mallorca, 283) acollirà la taula rodona “La ciutadania en qüestió: l’exercici de la capacitat jurídica i els drets polítics de les persones amb discapacitat intel·lectual”, organitzada pel propi col·legi i Dincat, la federació catalana de la discapacitat intel·lectual, de la qual la Fundació MAP és membre.

L’objectiu és escoltar l’opinió de jutges, advocats, fiscals i altres persones de l’administració i sensibilitzar els operadors jurídics i la societat en general sobre la vulneració dels drets polítics de les persones que tenen modificada la seva capacitat d’obrar i aportar-hi elements de reflexió per transformar les pràctiques jurídiques i adaptar-les als principis establerts en la Convenció de l’ONU sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat.

L’acte comptarà amb la participació de Rafael Ribó, Síndic de Greuges de Catalunya; Luis Rodríguez representant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i magistrat de l’Audiència Provincial de Barcelona; Neus Pujal, fiscal del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i fiscal en cap a Sabadell; Oriol Rusca, degà del Col·legi d’Advocacia de Barcelona i Dolors Torrents, de l’Observatori de Drets de Dincat.

Per assistir-hi, cal confirmació prèvia a ffortun@dincat.cat o a actes@icab.cat

Durant aquest any des de Dincat hem fet moltes coses per aconseguir que es reconegui i respecti el dret de les persones amb discapacitat a participar en la vida política, com per exemple votar. Descarregueu-vos els següents doccuments:

– Díptic explicatiu de la jornada del 16 de setembre.

– Document de mà “Tens dret a votar, ho saps?”, elaborat per Dincat de cara a les eleccions al Parlament de Catalunya 2015 del 27 de setembre.

– Guia “La vida política”. Claus per participar-hi activament”, elaborada per Dincat.

Cartell 16-S dret vot-2