El grup d’arrels ripolleses Txarango ha volgut convertir el seu nou disc, El cor de la terra, en un altaveu de projectes de caràcter social. Per això els 14 temes que el componen abracen la tasca de 14 col·lectius amb els quals el grup ha tingut relació, bàsicament dels àmbits cultural, de salut, de justícia social i que treballen temes d’immigració. El 50% dels drets d’autor de cada cançó es destinaran a cada col·lectiu.

La Fundació MAP ha estat una de les 14 entitats escollides, amb la vinculació del tema Mil ocells, que es va donar a conèixer el dimarts 21 de març per les xarxes socials i els mitjans de comunicació. És una cançó d’amor que compta amb la col·laboració de Pau Donés, cantant de Jarabe de Palo, i els diners procedents dels seus drets es destinaran al projecte Al teu costat! de suport a les famílies de persones amb discapacitat de la Fundació MAP. Una iniciativa que proporciona espais i personal de suport per l‘acompanyament en activitats de lleure inclusives i que organitza estades puntuals de respir o de cap de setmana per apoderar els joves en el procés d’autodeterminació. Més informació a www.fundaciomap.org/al-teu-costat

La cessió de drets tindrà vigència durant tota la campanya i les gires del disc i finalitzarà amb el següent treball discogràfic de la banda, que calcula que l’import que pot generar són uns 700 € l’any per col·lectiu.

Txarango va proposar la iniciativa a finals de 2016 a la Fundació MAP, que la va acollir amb molta il·lusió i agraïment. Entitat i músics ja havien col·laborat per a l’elaboració del calendari del 2015 i s’han emplaçat a col·laborar en nous projectes i propostes.

Txarango i FMAP web

Trobada d’Alguer Miquel i Quim Canals de Txarango amb Hermínia Ordeig, Marta Rudé i Eva Córdoba de la Fundació MAP, a principis de març, per acabar de lligar la col·laboració

Calendari2015 Txarango web

Fotografia de la Fundació MAP i Txarango per a l’elaboració del calendari 2015 de l’entitat