Dijous dia 3 de desembre, la Fundació MAP va presentar el calendari 2016 a la sala Josep Maria Anglada de la Biblioteca Lambert Mata de Ripoll. Ho va fer conjuntament amb el Consorci Ripollès Desenvolupament, ja que enguany el calendari promociona els productes de la marca de garantia Producte del Ripollès, gestionada per aquesta entitat.

A la presentació es va llegir el text que incorpora el calendari: “Som territori, mengem el que som”, fet per l’escriptora i psicòloga de la Fundació MAP Cristina Casas; hi va haver una benvinguda i presentació a càrrec d’Hermínia Ordeig, directora gerent de la Fundació MAP. Tot seguit, es van presentar un parell de productes a càrrec dels productors Magda Perramon, de l’Associació de Carnissers i Xarcuters del Ripollès i Jordi Marcé, de la cervesa artesana La Minera, i de les persones de la Fundació MAP que sortien a la foto del producte. També es va visualitzar el vídeo amb les fotografies del calendari, fet per l’estudi de comunicació visual Sicalipsis, i el president del Consorci Ripollès Desenvolupament, Josep Maria Farrés, va tancar la presentació. Finalment, dos membres del grup d’autogestors Pau i Treva de la Fundació MAP van llegir el manifest en motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.

Un cop acabada la presentació hi va haver un piscolabis on es van poder tastar alguns dels productes de la marca de garantia Producte del Ripollès que surten al calendari (embotits, formatges i coques del Ripollès), acompanyats de pa fet a l’Aula d’Hostaleria del Ripollès.

Al calendari hi han participat 15 persones de la Fundació MAP (en Jordi, la Consol, l’Amador, la Vero, en Marc, la Maria Àngels, la Carme, en Tomàs, en Josep, en Josep Maria, en Jordi, en Pepe, en Joan, l’Encarna i la Laura) els quals, a través dels dotze mesos, donen a conèixer les 3 associacions de cuines del Ripollès (Associació d’Hostaleria del Ripollès, Fogons de la Vall de Ribes i Cuines de la Vall de Camprodon) i 9 productes de la marca de garantia Producte del Ripollès (Llangonisseta i embotits, el Xai, Productes Làctics, la Coca, la Cervesa artesana, les Trumfes de la Vall de Camprodon, el Poltre de muntanya, la Vedella i el Cabrit).

El preu del calendari és de 8 euros i per aconseguir-lo només cal trucar a la Fundació MAP (972 70 31 04) i demanar per l’Eva Córdoba. Els diners recollits aniran en benefici del Servei d’Esports i Lleure de l’entitat, que l’any passat va programar activitats per a més de 160 persones amb discapacitat intel·lectual o malaltia mental del Ripollès.

Aquest és el vídeo de presentació del calendari, elaborat per Sicalipsis Comunicació Visual: