En motiu de la publicació del llibre Escoles inclusives, escoles de futur (Col·lecció Referents de l’Associació de Mestres Rosa Sensat. Març 2017) d’Efrèn Carbonell i Paret, la revista Capaç de la Fundació MAP ha organitzat l’acte Una escola per a tothom, on el propi autor conversarà amb les psicopedagogues de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic (EAP) del Ripollès, Mariona Camps i Montse Muntané, sobre l’escola inclusiva: què és, com es fonamenta, els mites de l’educació especial, com desfer barreres i obstacles, etc.

L’acte tindrà lloc el proper dimarts 25 d’abril, a les 18.30h, a la biblioteca Lambert Mata de Ripoll i serà presentat per Casilda Gómez, presidenta de la Fundació MAP. També comptarà amb la presència d’Àlex Roca, un jove barceloní de 26 anys, amb una discapacitat física del 76% que li provoca paràlisi en la part esquerre del cos i li afecta la parla, que donarà el seu testimoni de superació personal i parlarà de la seva educació en un entorn ordinari.

Efrèn Carbonell (Barcelona, 1958) s’ha convertit en un referent de l’escola inclusiva a Catalunya i ha assessorat diferents institucions com el propi Departament d’Ensenyament en matèria de necessitats educatives especials. És Llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació i, des de fa 30 anys, dirigeix la Fundació Aspasim de Barcelona, que té cura de persones amb discapacitats greus. També fa de professor de diversos màsters universitaris sobre educació inclusiva, va ser president de Dincat i és membre de la Plataforma Ciutadana per a una Escola Inclusiva a Catalunya. Carbonell és també patró de la Fundació MAP, on hi té una germana atesa.

L’acte, que compta amb la col·laboració del Servei Educatiu del Ripollès, s’emmarca dins els actes de celebració de la Verge de Montserrat, patrona de la Fundació MAP.

Una escola per a tothom, 25-04-17Baixa