El dia 3 de desembre es commemora el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, una jornada per reivindicar i fer escoltar les demandes d’un col·lectiu que arrossega problemàtiques des de fa anys. Una d’elles és l’accés a l’habitatge. Enguany, les entitats agrupades a Dincat, representant del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, volen centrar el 3D a denunciar les dificultats a les quals han de fer front les persones a l’hora d’accedir a un habittage dige amb els suports necessaris o als serveis d’atenció diürna.

Per això, sota el lema #STOPLlistesEspera, donem a conèixer que avui en dia prop de 3.500 persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya estan a l’espera d’una plaça per poder viure amb els suports necessaris, ja sigui en una residència, una llar residència o a la pròpia llar amb un suport puntual. Ens alguns casos, aquesta espera acumula demores de més de 15 anys.

Una espera que també es dona en els serveis d’atenció diürna, on hi ha més de 1.000 persones a l’espera d’accedir-hi, o als centres de desenvolupament infantil i atenció precoç.

En el cas del Ripollès, no hi ha una problemàtica de llistes d’espera, ja que actualment les places són suficients pel número d’habitants i, en cas d’haver-hi hagut alguna espera, han estat casos puntuals i que no suposaven una problemàtica ni per la persona atesa ni per a les famílies.

Sí que des de la Fundació MAP ens sumem a la denúncia del serctor i reivindiquem el dret de les persones amb discapacitat a dur a terme el seu propi projecte de vida podent triar on, com i amb qui viure.

Reclamem al Govern que es comprometi a acabar amb les llargues llistes d’espera per accedir a un habitatge digne, a aprovar un nou Pacte Nacional per l’Habitatge que tingui en compte les necessitats del col·lectiu, a concertar noves places i a impulsar més programes de suport a la vida independent i a l’autonomia personal, entre d’altres reivindicacions que podeu llegir al manifest del 3D de 2021: STOP Llistes d’Espera.

Llegiu la nota de premsa de Dincat

Llegiu el manifest del 3 de desembre de 2021: Stop Llistes d’Espera (Lectura Fàcil)