Van passant els dies i la situació de molts centres especials de treball catalans que donen feina a persones amb discapacitat amb especials dificultats es va complicant. Són 45 dies posant en risc el dret al treball d’aquestes persones. La tercera setmana d’accions reivindicatives per part de les entitats sense ànim de lucre, com la Fundació MAP, se centra en donar veu a les persones que treballen als CET perquè puguem conèixer el seu dia a dia. Treballadors i treballadores que volen continuar fent la seva feina, com qualsevol altra persona.

El centre especial de treball de la Fundació MAP, el CETMAP, compta amb 160 treballadors/es amb certificat de discapacitat, 140 dels quals tenen especials dificultats i són els beneficiaris de la pujada del salari mínim (SMI), que es va anunciar a finals del 2018. Un increment del 22,6% del salari, aplicat aquest 2019, que s’ha produït sense cap marge de planificació per part de les entitats i que no ha vingut acompanyat de cap mesura de suport per part del govern espanyol, que per llei ha de garantir el 50% de finançament del salari mínim del treballador amb discapacitat del CET.

Vídeo amb testimonis del CETMAP:

4-AccióCarles,CiscoJordiweb