La federació d’entitats que treballen per la discapacitat intel·lctual a Catalunya, Dincat, ha posat en marxa una campanya de captació de fons per protegir les persones amb discapacitat intel·lectual i el seus cuidadors de la Covid-19 davant la lenta resposta de les administracions.

Més de 8.500 persones ateses per prop de 3.500 professionals del conjunt d’entitats de Dincat han denunciat trobar-se en situació d’alt risc de contagi al no comptar amb el material suficient per protegir-se, ja que els Equips de Protecció Individual (EPI’s) i els tests de detecció ràpida no arriben a la majoria de les entitats pels canals oficials.

Per això s’ha engegat la campanya “Protegim-nos per cuidar-los” de captació de fons per adquirir el material de protecció necessari, que garanteixi la seguretat de les persones amb discapacitat intel·lectual i la dels professionals que els cuiden. La federació, a través de la plataforma de fundraising contraelcoronavirus.org, fa una crida a la societat per assolir un mínim de 150.000 euros i, així, comprar i repartir mascaretes, guants, bates i gels desinfectants, entre altres, a residències i llars del sector de la discapacitat intel·lectual.

Fins ara, les entitats del sector s’han vist obligades a fer un sobreesforç econòmic i humà, de forma individual i col·lectiva, per adquirir material però, aquesta setmana, han arribat al límit de les seves possibilitats. L’objectiu de la captació de fons és ajudar-les a continuar vetllant pels drets d’aquest col·lectiu més vulnerable davant la crisi sanitària, prestant-los una atenció individualitzada, directa i de qualitat a de forma segura.

Consulteu la nota de premsa completa