Càritas Interparroquial de Ripoll, en col·laboració amb la Fundació MAP i amb el suport dels Fons social europeu, ha iniciat un projecte d’inserció laboral per a persones que es troben en situació d’atur.

Aquest projecte consisteix en un curs de neteja de 150 hores i de tres mesos de durada, d’octubre a desembre. El curs consta de 3 mòduls principals: un mòdul formatiu específic de neteja (que ofereix la Fundació MAP), un mòdul de competències transversals de treball (que ofereix Càritas) i unes pràctiques a l’empresa.

Els locals on es realitza la formació són l’espai InLab (amb la col·laboració de la Fundació MAP) i el Centre Cívic de la Devesa del Pla, amb qui hem pogut comptar també com a membre col·laborador. Aquest curs s’ha dissenyat, planificat i s’està duent a terme gràcies al treball d’un equip de persones voluntàries i tècniques de Càritas, a més de la participació d’altres professionals externs que imparteixen diferents mòduls.

14 persones van iniciar la formació i es preveu que un percentatge alt puguin accedir a les pràctiques. Totes elles estan participant de manera activa i amb una gran motivació per poder millorar les seves competències i accedir a un lloc de feina.

L’objectiu principal del curs és proporcionar eines i coneixements als participants perquè puguin realitzar unes bones pràctiques professionalitzadores i així ajudar-los a accedir al món laboral i/o a contractes laborals més dignes. Els mòduls principals que es tracten durant la formació són: formació específica de neteja, comunicació i habilitats socials, sostenibilitat ambiental, igualtat de gènere, drets laborals, seguretat laboral i alfabetització digital.

El curs compta amb el finançament del Programa Operatiu POISES – PROGRAMA OPERATIVO DE INCLUSIÓN SOCIAL Y ECONOMÍA SOCIAL 2020-2023, Cofinançat pel Fons Social Europeu 2014ES05SFOP012

És una informació elaborada des de Càritas Ripoll