El tècnic ripollès Albert Rudé, actualment entrenador de l’equip Liga Deportiva Alajuelense (LDA) de Costa Rica, ha fet un donatiu de 770 euros a la Fundació MAP fruit de les vendes del seu primer llibre.

Rudé va publicar El proceso de construcción de un equipo de futbol*, dirigit a tècnics i amants del futbol, fa un any i es va comprometre a destinar el 50% dels beneficis obtinguts durant el 2021 a l’entitat, on va començar la seva trajectòria a les banquetes com a entrenador del MAP Abadessenc durant la temporada 2007-2008.

Per aquest motiu i per la situació que han viscut les organitzacions socials durant la pandèmia, el ripollès va decidir fer aquest gest solidari. La Fundació MAP destinarà aquests diners precisament a aquest equip de futbol sala que un dia va entrenar Rudé i a fomentar l’esport entre les persones ateses.

Al llarg de la seva trajectòria, Rudé ha pogut assessorar tàcticament a jugadors i clubs professionals de 12 lligues de tot el món. Com a entrenador, ha fet d’assistent tècnic a clubs de la lliga mexicana com C.F Pachuca i C.F Monterrey i de la lliga nord-americana com l’Inter de Miami C.F de David Beckham. També ha fet de primer entrenador de la sub-17 del mexicà C.F Quéretaro i del primer equip de la costa-riquenya LDA.

Pel que fa al MAP Abadessenc, actualment consta d’un equip de 14 jugadors i jugadores que competeixen a la Lliga comarcal de la província de Girona. Una part dels diners del donatiu ja es destinaran a una primera inversió prevista: la renovació de l’equipament.

Des de la Fundació MAP es vol fer un acte d’agraïment al tècnic ripollès un cop torni de Costa Rica, al voltant del proper mes de juny.

*El llibre El proceso de construcción de un equipo de futbol ja passa per la segona edició publicada per l’editorial LibroFutbol i es pot adquirir on line en aquest enllaç.

Partits de les dues primeres jornades de lliga del MAP Abadessenc. Albert Rudé, actual entrenador de la costa-riquenya LDA i la portada del seu llibre