La situació que estem vivint ha provocat tancament de serveis, reubicació de personal, reorganització d’equips de treball i nous plantejaments de maneres d’atendre les persones i de continuar-se formant a moltes entitats del tercer sector. La Fundació MAP no n’és una excepció.

Un dels projectes amb els quals s’estava treballant abans de la irrupció del coronavirus era el de “Canvi del model organitzatiu i promoció de les TIC per a una gestió flexible centrada en les persones”, que compta amb l’ajut de la convocatòria Projectes Singulars, la xarxa d’ateneus cooperatius i projectes aracoop, per al foment de l’economia social i del cooperativisme.

Una part molt important del projecte és la del desplegament de les eines de Google Suite i la formació dels treballadors/es de la Fundació MAP per afrontar el canvi organitzatiu i millorar l’atenció a les persones. Una tasca que es va començar a implementar el 2019 i que aquest 2020 ja comptava amb desenes de formacions programades entre els diferents equips. Algunes es van poder fer de manera presencial durant el mes de febrer i principis de març i les altres s’han pogut continuar oferint de manera virtual a través de la plataforma Meet de Google.

Aquest fet ha requerit una formació prèvia de tot el personal per saber utilitzar l’eina i poder-s’hi connectar des dels diferents dispositius disponibles a casa. La situació generada per la pandèmia del Covid19, doncs, ha obligat l’organització a adaptar-se, a accelerar la formació en aquestes eines i a posar-la en pràctica de manera immediata.

Formació en Drive amb una trentena de participants de diferents serveis. 17 d’abril de 2020

Formació en Gmail i Calendar a l’equip de recepció. 17 de febrer de 2020

Formació en eines GSuite al l’equip de Suport a la Llar. 9 de març de 2020

Formació en eines GSuite al l’equip d’administració. 11 de març de 2020

D’aquesta manera, la Fundació MAP pot continuar donant compliment al projecte i millorar competencialment l’equip de treball en matèria de noves teconologies, al mateix temps que avança en la creació d’un portal virtual d’acollida i de formació per a tot el personal.

El projecte, que també contempla un canvi de model organitzatiu i la millora de processos de les seccions del Centre Especial de Treball, té un pressupost total de 78.000 euros i compta amb un ajut de 60.000 euros de la convocatòria de Projectes Singulars del programa d’Economia Social , promoguts pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat i finançats pel Ministerio de Trabajo y Economía Social.

Més informació: Treball pel canvi de model organitzatiu i l’adaptació a les TIC en el marc dels Projectes Singulars