5.000 entrades venudes, 80 persones voluntàries i 150 persones amb discapacitat provinents d’una dotzena d’entitats de tot Catalunya, són algunes de les xifres que ens ha deixat la segona edició del festival inclusiu Inspira, que va tenir lloc aquest dissabte 5 d’octubre a la Devesa del Pla de Ripoll.

La Fundació MAP fa una valoració molt positiva de l’esdeveniment, que organitzava amb la col·laboració de l’Ajuntament de Ripoll. Va ser una gran ocasió per mostrar les diferents capacitats dalt de l’escenari amb propostes com dansa inclusiva, un taller de percussió corporal amb Santi Serratosa o l’espectacle Mur, dels circs Vermut i Bombeta. I per oferir a un públic vingut d’arreu, uns horaris, un espai i un preu d’entrada accessibles. Entre aquest públic hi havia grups de persones ateses a entitats catalanes que van gaudir d’un preu reduït i d’una entrada accessible. També moltes famílies amb persones amb discapacitat, que es van acostar a Ripoll per gaudir d’un festival en un recinte adaptat i amb uns horaris pensats també per a elles, amb el concert principal a les 22h. L’objectiu d’acostar les arts escèniques a un públic que moltes vegades no en pot gaudir, va quedar complert.

La Devesa del Pla es va omplir ja durant al matí amb el vermut musical d’entrada gratuïta, que va comptar amb les actuacions musicals de The Taffaners, Dj’s pel Canvi i La Clique Du Moustache i uns tallers sensorials amb la col·laboració de l’artista ripollès Eudald Alabau.

A la tarda, el festival va arrencar amb una cercavila des del centre de Ripoll fins al recinte, on va començar la programació prevista als diferents espais, com la zona Somnis d’activitats infantils, l’escenari Talent de propostes més socials o l’escenari Valors amb propostes de gran format com els concerts d’El Pot Petit, els lleidatans Koers, Oques Grasses i el discjòquei Adrià Ortega.

Un altre dels espais que va tenir molta participació va ser el circuit de sensibilització, on petits i grans podien posar-se a la pell de persones que tenen alguna dificultat i realitzar una sèrie de proves, circulant en cadira de rodes o en bicicletes adaptades.

L’Inspira també va comptar amb un mercat social amb presència d’una desena d’estands d’entitats del tercer sector que realitzen productes artesanals o agroalimentaris. I amb un Punt Lila per informar sobre les agressions sexistes i fer tasca de prevenció, per on van passar a informar-se unes 250 persones.

El públic assistent va viure una jornada plena de valors protagonitzada per persones amb moltes capacitats. I és que les persones ateses a la Fundació MAP van ser les encarregades de fer bona part de la decoració del recinte, de fer de voluntàries en els diferents espais o de presentar les actuacions.

Un festival que, a més, ha actuat com a dinamitzador econòmic del municipi de Ripoll, que va rebre visitants de la pròpia comarca i de 28 més de tot Catalunya.

El vermut musical d’entrada gratuïta va emplenar el passeig del Pla de 12 a 15h.

Espectacle de dansa “Amics del vent” amb Ester Forment i Agusí Aribau a l’escenari Talent.

Concert d’El Pot Petit a l’escenari Valors.

Part de la zona infantil del festival on es van dur a terme activitats de circ.

Taller de percussió corporal amb Santi Serratosa a l’escenari Talent.

Espectacle Mur dels circs Vermut i Bombeta a l’escenari Talent.

Circuit de sensibilització per posar a prova les habilitats des d’una perspectiva diferent.

El cap de cartell del festival, el grup osonenc Oques Grasses, va actuar a les 22h davant d’un públic molt nombrós.