Informació dijous 31 de desembre de 2020

A data d’avui, 31 de desembre de 2020, es dona per finalitzat el brot de Covid a les llars residència de la Fundació MAP, amb totes les persones ateses amb PCR negatiu i amb el procés d’aïllament finalitzat. S’ha pogut confirmar aquest matí en coordinació amb el Departament de Salut.

Informació dilluns 28 de desembre de 2020

Després d’un mes de la detecció d’un brot a les llars residencials de la Fundació MAP, la situació ha millorat considerablement i pràcticament totes les persones ateses afectades han estat ja desaïllades i han començat a fer el dia a dia “normal” que es permet fer en aquests moments. Una evolució que s’està fent en coordinació amb els professionals sanitaris de l’EAP de Ripoll, el Departament de Salut i l’Agència de Salut Pública de Catalunya.

Informació dimecres 9 de desembre de 2020

Pel que fa al brot detectat a les Llars residència de la Fundació MAP, actualment hi ha 21 persones ateses afectades del total de 43 residents. D’aquestes 21 persones, 15 estan en situació d’aïllament als propis pisos de les llars, dues han estat traslladades a la unitat residencial temporal La Floresta de Sant Gregori per tenir més espai als pisos del MAP, i quatre estan ingressades a l’Hospital de Campdevànol, si bé dues rebran l’alta en les properes hores.

D’entre els 9 professionals afectats en un inici, n’hi havien de les Llars i també del Servei de Teràpia Ocupacional. Per això divendres 4 de desembre es va fer un cribatge a les 36 persones ateses al Servei de Teràpia Ocupacional que viuen a casa amb els seus familiars i que hi podrien haver estat en contacte durant l’activitat diürna al MAP. El resultat han estat 6 persones positives, que estan passant el procés d’aïllament a casa seva.

Finalment, en els cribatges periòdics que es realitzen a la residència Centre Montserrat, aquest cap de setmana es van detectar dos professionals positius. Per això es va realitzar un nou cribatge a totes les persones ateses i treballadors/es amb resultat negatiu. No han alforat nous contagis.

La situació clínica de les persones ateses està essent vigilada i seguida diàriament pels professionals sanitaris de l’EAP de Ripoll i per la Fundació MAP, mentre que s’està fent un seguiment des del Departament de Salut i l’Agència de Salut Pública de Catalunya de totes les mesures de control a seguir.

Informació dimecres 2 de desembre de 2020

A conseqüència de la detecció d’algun cas positiu aquest cap de setmana passat a les Llars residència i a l’equip del Servei de Teràpia Ocupacional de la Fundació MAP, l’entitat es va posar de seguida en mans del Departament de Salut i dilluns 30 de novebre van venir a fer un cribatge a totes les persones que aquests dies havien intervingut als serveis.

Aquest dimecres a la tarda s’han conegut els resultats, amb 26 positius dels 84 testos PCR que es van fer. Cal destacar que els casos detectats són o asimptomàtics o amb clínica lleu i que l’organització està seguint totes les mesures indicades des del minut zero per contenir el brot. Gràcies a l’esforç de tots i totes per fer-ho possible!

Compartim el comunicat del Departament de Salut amb totes les dades:
“Us informem que en aquests moments el brot de les llars residencials per a persones amb discapacitat que gestiona la Fundació MAP a Ripoll afecta 26 persones. D’aquestes, 17 són residents, d’entre els 43 que hi ha en total, i els 9 restants són treballadors/es, d’una plantilla de 41 professionals.

El brot es va declarar després que un treballador del servei de teràpia ocupacional donés positiu. Les primeres proves fetes van permetre detectar 2 casos més entre els treballadors i tres entre els residents, els quals van ser traslladats a la unitat residencial temporal La Floresta, del Consorci de Sant Gregori de Girona, per facilitar l’aïllament dels companys de pis.

Dilluns 30 de novembre es van fer proves PCR a tots els residents de les llars i als treballadors, d’entre els quals han sortit vint persones contagiades més. Tots els positius són asimptomàtics o presenten clínica lleu. Des que es va detectar el brot, s’han posat en marxa totes les mesures per contenir-lo.

Des del Departament de Salut i l’Agència de Salut Pública de Catalunya s’està fent un seguiment de la situació i de les mesures de control a totes les llars residències, juntament amb la direcció de la Fundació MAP. La situació clínica dels residents està essent vigilada i seguida diàriament pels professionals sanitaris de l’EAP Ripoll i per la Fundació.

La Fundació MAP gestiona al Ripollès un total de 9 pisos amb funcions de llars residències, amb 43 usuaris, a més d’una residència que no ha resultat afectada. La Fundació gestiona altres serveis -que tampoc han tingut afectació-, donant atenció a unes 600 persones a través dels suports a la infància, els suports terapèutics, d’oci i comunitaris, el suport al treball i el suport residencial (amb les llars residència, una residència i un suport a la pròpia llar). En el conjunt dels serveis compta amb una plantilla de 319 persones treballadores, 160 de les quals amb certificat de discapacitat.”