La Fundació MAP aposta per la investigació i la innovació per poder millorar les seves pràctiques en l’àmbit de l’atenció a les persones. Per això impulsa la participació en projectes que permetin millorar la qualitat dels serveis i avançar cap a una organització centrada en les necessitats de les persones ateses.

La Fundació ha estat una de les 30 entitats de tot l’estat espanyol escollides per participar en el projecte pilot Trabajando por el buen trato per prevenir i actuar davant de situacions de maltractament en centres amb persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament. Una iniciativa liderada per l’organització Plena Inclusión España en aliança amb PROTEDIS, entitat associada a la UNED (Universitat Nacional d’Educació a Distància).

L’objectiu és millorar pràctiques i mètodes de suport a les persones amb un treball que es preveu que duri uns dos anys i que comportarà canvis en la pròpia organització. Quan es finalitzi, les entitats participants rebran una certificació que validarà la tolerància zero cap a qualsevol tipus de maltractament.

Hi participen tres professionals de l’entitat (a la foto), que ja van fer una primera reunió amb els altres centres d’arreu de l’estat el passat 29 d’abril a Madrid.

Material que servirà de base per implementar les bones pràctiques als centres participants al projecte

Conveni de cooperació científica amb la UdG

Aquest treball no és nou a la Fundació MAP, que des de fa 8 anys compta amb un equip propi que treballa en l’àmbit de la sexoafectivitat i la discapacitat que ha fet i fa formació, atenció individualitzada i prevenció davant de situacions d’abús o maltractament.

Aquesta tasca ha portat la Fundació MAP a signar un conveni de cooperació científica amb la Universitat de Girona en matèria d’educació sexual i afectiva en l’àmbit de la discapacitat.

Durant com a mínim dos anys, l’entitat i el Departament de Psicologia, salut i qualitat de vida compartiran activitats de recerca, experiències i formació que permetin avançar cap a la millora en aquest àmbit.