El 2018 ha estat un any molt significatiu per la Fundació MAP per la celebració dels 50 anys de servei a les persones amb discapacitat i en situació de vulnerabilitat al Ripollès.

La fundació atén persones de tota la comarca i manté un vincle amb tots els municipis. Per això, com a mostra d’agraïment per acompanyar l’entitat en aquest aniversari i al llarg del mig segle de trajectòria, la fundació ha volgut obsequiar cada poble amb un arbre, que plantaran les brigades de jardineria del centre especial de treball CETMAP. Una manera de mostrar l’arrelament a tota la comarca, la voluntat de continuar creixent al seu costat i de deixar testimoni d’aquest vincle que uneix entitat i municipis.

L’arbre que escollit és la Moixera de guilla (Sorbus aucuparia), de fulla caduca i molt resistent al fred, com els jardiners del MAP. Un exemplar típic de muntanya que pot viure molt bé al Ripollès. El seu fruit es conserva tot l’hivern i, tot i ser amargant, és comestible i se’l solen menjar els ocells en un període on aquest escasseja.

Un arbre que simbolitza la fortalesa, la resistència i la perseverança de les famílies i particulars que fa 50 anys van donar una alternativa a persones que fins aleshores estaven al marge de la societat i que van aconseguir engegar uns serveis que, amb els anys, han esdevingut clau per a la inserció social i laboral d’aquestes persones.

Cada municipi ha escollit el lloc on fer les plantacions, que es realitzaran durant aquesta primera quinzena de març.

Una brigada del MAP plantant l’arbre dels 50 anys a Campelles (prat de les Eres) en companyia de l’alcalde, Joan Dordas, i la presidenta i directora gerent de l’entitat, Casilda Gómez i Hermínia Ordeig. Dilluns 4 de març de 2019

Plantada de l’arbre a Camprodon (Font de Llandrius)

Plantada de l’arbre a Ribes de Freser (font del Prat)

Plantada de l’arbre a Pardines