El dilluns 15 de juny ha significat el pas a la fase 3 per la comarca del Ripollès i això s’ha traduït amb l’obertura de tots els serveis que encara estaven tancats de la Fundació MAP, bàsicament els serveis diürns de Teràpia Ocupacional, CAE, Prelaboral, Club Social i també el CDIAP del Centre Tàndem. Uns serveis que portaven 3 mesos sense activitat i que s’han reprès amb restriccions: el 50% de l’aforament, entrades i sortides esglaonades i horari reduït de 9 a 14h sense servei de menjador, a banda de les mesures d’higiene i seguretat pertinents.

Les primeres persones que han començat als centres diürns són aquelles que estaven a casa amb les seves famílies, una trentena, mentre que les que viuen a les Llars o a la residència de la Fundació MAP s’han quedat allà, on han estat també aquests tres mesos. Aquestes persones rebran l’assitència diürna als mateixos equipaments dels serveis residencials i utilitzaran tots els espais disponibles, com les aules de CAE, que fins ara no s’havien pogut utilitzar ja que no es tractava de zones comunes.

Amb la posada en marxa d’aquests serveis, la Fundació MAP ja està del tot en funcionament, tot i que encara no hi ha una activitat el cent per cent normalitzada. Totes les seccions del Centre Especial de Treball també estan en funcionament, tot i que algunes encara no han pogut recuperar el ritme anterior a la pandèmia, com el restaurant CAT Can Guetes, el Bressol B&B o la bugaderia industrial, a causa de la paralització del sector on desenvolupen l’activitat.

La Covid-19 ha obligat l’entitat a pensar noves maneres de treballar i a posar en pràctica noves estratègies de treball conjunt entre els equips per tal de donar sempre una millor atenció a les persones. Una experiència de la qual se’n trauran molts aprenentatges i noves dinàmiques que ens ajudaran a ser una organització més flexible i que respon a les necessitats de cada persona.