Millorar la competitivitat i la viabilitat tècnica i productiva del Centre Especial de Treball i consolidar i crear nova ocupació per a persones amb discapacitat amb especials dificultats, són els objectius amb què ha estat treballant la Fundació MAP durant els darrers dos anys a través de noves inversions i compra de màquinaria.

En concret, a la secció de MAPCABLE, especialitzada en cablejat elèctric i muntatges industrials, s’ha invertit en un magatzem intel·ligent que ha creat un entorn col·laboratiu entre màquina, noves tecnologies i persones treballadores, afavorint la capacitatació i el suport a aquelles que presenten especials dificultats. Fet que ha permès crear nous llocs de treball.

Les inversions en nova maquinària també han arribat a la formatgeria MUUU BEEE, que durant el 2019 s’ha dotat d’una cuba per pasteuritzar, una bomba lobular, nous tancs de refrigeració i transport de llet i una cambra nova, que han permès augmentar la productivitat i, per tant, consolidar llocs de treball per a persones amb discapacitat.

Aquestes inversions, que sumen uns 92.000 euros, han comptat amb el suport de la convocatòria del Pla d’Inversions per a Infraesctructures Regionals (PIR 2019) de la Fundació ONCE, que ha aportat 25.848 euros al projecte de la Fundació MAP. Un pas més per avançar en la inclusió laboral de les persones amb especials dificultats a la comarca del Ripollès.