Amb la irrupció de la pandèmia del coronavirus i el confinament, a mitjans de març, els grups d’amic/gues i participació de la Fundació MAP van deixar de funcionar. Es tractava de diferents grups de joves i adults de persones amb discapacitat, malaltia mental i/o risc d’exclusió social que quedaven per fer propostes de lleure i d’oci amb el suport d’una persona monitora, sobretot els caps de setmana.

Amb l’arrencada del nou curs, la Fundació MAP ha apostat per tornar a posar en marxa aquests grups, sobretot per poder treballar un altre cop vincles afectius i relacionals, trencar sensacions d’aïllament i potenciar l’autogestió i l’autodeterminació de les persones participants.

El projecte Nou model de lleure en temps de pandèmia: grups d’amics/gues d’oci segur ha creat nous grups d’afinitat entre persones joves i adultes més reduïts, de màxim 5 persones més el monitor/a de suport. Alguns ja han començat a funcionar i en total se’n crearan una desena, que permetran beneficiar unes 50 persones amb discapacitat, malaltia mental i/o risc d’exclusió social.

L’Obra Social “la Caixa” dona suport al projecte amb 3.000 euros, que es destinen als suports de monitoratge necessaris per fer una atenció individualitzada dels participants, crear i engegar els grups d’afinitat, planificar les activitats i fer l’acompanyament necessari.

Fa uns dies es va formalitzar la col·laboració entre les dues entitats amb la signatura del conveni per part del director de Banca Institucions de CaixaBank a Girona, Ivan Tibau, i la directora gerent del MAP, Hermínia Ordeig.